Immunology

לפי סקר מתחסני אבעבועות הקוף 62% ללא תסמינים (הודעת מכבי)

אבעבועות הקוף

סקר תופעות לוואי של חיסון אבעבועות הקוף שנערך במכבי שירותי בריאות: 62% דיווחו על חזרה לשגרה ללא כל תסמינים כלליים, כ-50% ממי שדיווח על תסמינים כלליים העיד כי נמשכו עד שלוש יממות ו-10% מתוכם בלבד פנו לייעוץ או לטיפול רפואי; 85% מהמתחסנים דיווחו כי לא הייתה להם התלבטות בעניין קבלת החיסון ו-36% העידו כי התחסנו מהחשש מבידוד.

סקר תופעות לוואי שנערך במכבי שירותי בריאות בדק את שבעת הימים שלאחר קבלת החיסון נגד אבעבועות הקוף בקרב 155 חברי מכבי שקיבלו את החיסון מאז פרוץ המחלה בישראל. הסקר, שנערך במחלקת הערכה ומחקר באגף מידע ובריאות דיגיטלית במכבי מצא כי ל-21% לא הייתה שום תופעת לוואי מקומית במקום החיסון. מקרב המתחסנים שכן העידו על תופעות מקומיות – 74% דיווחו על כאב מקומי, 22% דיווחו על נוקשות, 20% דיווחו על נפיחות מקומית, 7% דיווחו על אודם ובצקת מקומית ו-6% דיווחו על גרד.

מבחינת תסמינים כלליים, הסקר מצא כי ל-62% מהמתחסנים לא היו כלל תסמינים כאלו. 27% דיווחו על חולשה ועייפות, 11% דיווחו על כאבי שרירים, 9% דיווחו על כאבי ראש, 6% דיווחו על שלשולים, 5% דיווחו על בחילות, 4% דיווחו על ירידה בתיאבון וכן על נפיחות בבלוטת הלימפה כ”א, 3% דיווחו על צמרמורות ועל כאבי מפרקים כ”א, 1% דיווחו על פריחה עורית וגירוי בעיניים כ”א.

בעניין משך זמן התסמינים, 3% דיווחו כי התסמינים חלפו תוך עד 24 שעות, 10% דיווחו כי חלפו תוך יממה, 39% דיווחו כי חלפו תוך 2-3 יממות, 19% דיווחו כי חלפו תוך 4-6 יממות ו-22% העידו כי התסמינים עדיין נמשכים. בעניין ההחלטה להתחסן, השיבו 85% מעוני הסקר כי לא הייתה להם התלבטות לגביי קבלת החיסון. על שאלת הסיבה לקבלת החיסון, 94% ממשיבי הסקר השיבו כי רצו להגן על עצמם מפני המחלה, 71% העידו כי רצו להמשיך באורח חייהם מבלי חשש להידבק, 49% ציינו כי רצו להגן על סביבתם מהדבקה, 37% השיבו כי הינם מקפידים על כלל החיסונים המומלצים ו-36% העידו כי חששו מהבידוד במידה ויידבקו.

ראש חטיבת הבריאות של מכבי שירותי בריאות ד”ר מירי מזרחי ראובני התייחסה לממצאי הסקר ואמרה כי: “יותר מ-1,000 חברי מכבי כבר התחסנו או זימנו תור לקבלת מנת החיסון נגד אבעבועות הקוף. אנו ממליצים לכל הגברים שעומדים בקריטריונים שקבע משרד הבריאות להגיע ולהתחסן למען שמירה על בריאותם. כפי שניתן לראות מהסקר שערכנו במכבי, עיקר תופעות הלוואי המדווחות ע”י המתחסנים הינן מקומיות וקלות שעוברות ברוב המקרים תוך יממה עד שלוש יממות.”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה