Immunology

Candesartan מצמצם את התהליך הדלקתי ומעלה רגישות לאינסולין (מתוך International Journal of Cardiology)

מחקר חדש מצא כי Candesartan מצמצם את התהליך הדלקתי, מעלה את רמות Adiponectin בפלזמה, ומשפר את הרגישות לאינסולין בחולים הסובלים מיל”ד. למחקר עשויות להיות השלכות משמעותיות בכל הנוגע לטיפול בחולים הסובלים מהסינדרום המטבולי.

החוקרים שיערו כי Antiogtensin II Type 1 Receptor Blockers עשויים להאט את התקדמות מחלת לב קורונרית ע”י הקטנת התהליך הדלקתי והעמידות לאינסולין. בכדי לבדוק השערה זו, החוקרים חילקו 45 חולים הסובלים מיל”ד קל עד מתון, לטיפול ב-Candesartan במינון 16 מ”ג ביום, או טיפול פלסבו, למשך חודשיים, במחקר Crossover.

תוצאות המחקר הראו קשר משמעותי בין רמות Adiponectin ורמות אינסולין בתחילת המחקר, וכן רגישות לאינסולין. רמות Adiponectin היו קשורות גם בקשר הפוך ב-BMI, ועמדו בקורולוציה ישירה עם רמות HDL.

התרופה הביאה לירידה High Sensitivity C Reactive Protein (hsCRP) מ-1.10 מ”ג לליטר בתחילת המחקר, לרמות של 0.70 מ”ג לליטר, והורידה את רמות CD40 Ligand ב-30%. Candesartan הביא בנוסף גם לירידה משמעותית ברמות אינסולין בצום, בהשוואה לפלסבו, לעליה של 15% ברמות Adiponectin, והגביר את  הרגישות לאינסולין ב-8%, כפי שנמדדה לפי Quantitative Insulin-Sensitivity Check Index.

כמו כן, נמצא קשר משמעותי בין אחוז השינוי ברמות Adiponectin ובין אחוז השינוי באינסולין.

התרופה הביאה לשינויים במספר מרקרים המעידים על עליה ברגישות לאינסולין, תמיכה בהשערה לפיה כולם קשורים באותו מנגנון פתופיזיולוגי. עם זאת, החשיבות הקלינית אינה גבוהה, אך שינויים בעלי משמעות סטטיסטית יצטרכו להיבדק במחקרים נוספים.

Int J Cardiol 2006;108:96-100.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה