immunodeficiency

המדינה מבקשת מבג”צ לזרז ההחלטה לדחות את תביעת עמותת איזון חוזר להפסקת מבצע החיסון נגד נגיף הפוליו (הארץ, משה”ב)

אמש התקיים הדיון בבג”צ בהמשך לבקשת עמותת איזון חוזר להטיל צו ביניים שיאסור המשך מבצע החיסונים נגד נגיף הפוליו. בג”צ דחה הבקשה עד לקבלת תשובה מלאה של המדינה.

בדיון אמש טען משרד הבריאות כי הטענות שהועלו ע”י איזון חוזר באשר לבטיחות המבצע,  יעילותו וחוסר השקיפות שלו – אינן נכונות. המשרד ציין שבאותו חיסון שבו נעשה כעת שימוש כבר בוצעו 2.5 מיליארד חיסונים ברחבי העולם, ושהמשרד נהג בשקיפות מלאה תוך שהוא מדגיש שהחיסון החי מוחלש מיועד לאוכלוסיה שחוסנה עד כה בחיסון המומת בלבד (ילדים שנולדו לאחר 2004), שעבורה החיסון הוא בטוח במיוחד ושמטרת המבצע היא למנוע המשך התפשטות הנגיף הפראי שעלול לפגוע באולוכסיות לא מחוסנות או מדוכאות חיסון.

המדינה ביקשה מבג”צ לזרז את ההחלטה והתחייבה להביא את תשובותיה המלאות עוד לפני המועד שנקבע ע”י בג”צ וזאת כיוון שלטענת המדינה עצם הדיון בבג”צ גורם לפגיעה בשיעורי ההתחסנות.

לכתבה ב”הארץ”

בתוך כך פירסם משרד הבריאות אמש עדכון לגבי היקף ההתחסנות עד כה, ה-22/8/13  שהגיע כבר לכ-330,000 ילדים. כזכור היעד שנקבע למבצע הוא של כ-1 מיליון ילדים.

מהדיווחים בתקשורת וברשתות החברתיות עולה שהורים רבים עדיין “יושבים על הגדר” ואינם ממהרים לחסן את ילדיהם. נראה שהעובדה שהחיסון למעשה אינו מיועד להגן על ילדיהם אלא על אלה שלא חוסנו או הסובלים מדיכוי חיסוני עוצרת רבים מלהתחסן. החשש גם שלאחר מתן החיסוי החי המוחלש יהיה צורך שלא לבוא במגע עם אנשים מדוכאי חיסון גם מרתיע.

בעניין זה נמליץ על קריאת מאמר זה שפורסם ב”הארץ” : למה עדיין לא חיסנתי את ילדי  .

הערת המערכת:

כפי שניתן לראות ההורים שאינם ממהרים לחסן את ילדיהם אינם נמנים על הקבוצות “הסהרוריות” שלהן התנגדות לחיסונים באופן גורף, אלא מדובר בהורים נורמטיביים לחלוטין. הנושא מעלה שאלות מוסריות ואתיות באשר לתועלת האישית מול תועלת הכלל, ויכול להיות שהעמדת הנושא מלכתחילה ע”י משרד הבריאות כסוגייה חברתית/מוסרית שבה ההורים מתגייסים לטובת בריאות הכלל הייתה אולי משכנעת יותר הורים לחסן את ילדיהם. עושה רושם שעדיין יש אצל רבים חוסר ביטחון ותחושה של דיסאינפורמציה.  חשוב לציין גם שהדיון בנושא הוא לגיטימי ושיש בהחלט צורך ומקום לשקיפות מלאה, ולכן הדרישה של “איזון חוזר” לקבל את כל ההתכתבויות והמסמכים הנוגעים למבצע החיסון, כולל ההתכתבויות מול יצרן החיסונים, חברת GSK, ה-WHO היא לגיטמית ויש לכבדה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה