IBD

תוצאות מבטיחות לטיפולים ממוקדים חדשים נגד ממאירויות (מתוך כנס ה-ESMO)

מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-European Society of Medical Oncology עולה כי מספר טיפולים ממוקדים חדשים הדגימו תוצאות מבטיחות לטיפול בממאירויות שונות. במהלך הכנס הוצגו מחקרים שתמכו בתועלת של Poziotinib, מעכב טירוזין קינאז, לטיפול בסרטן ריאות עם מוטאציית EGFR/HER2, כמו גם עדויות שתמכו במעכב סלקטיבי של PI3K-Alpha כנגד גידולים עם מוטאציות PIK3CA ובטיפול ב-CFI-402257, מעכב מיטוזות ניסיוני, כנגד סרטן שד שלילי ל-HER2.

במרבית החולים עם סרטן ריאות מתקדם מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer) עם מוטאציית EGFR/HER2 הודגמה תועלת לטיפול ב-Poziotonib, כך עולה מתוצאות מוקדמות ממחקר חדש.

מחקר ZENITH20 הינו מחקר בינלאומי בשלב 2, הנמשך בימים אלו וכולל חולים עם NSCLC בשלב מתקדם עם מוטאציות EGFR או HER2. במחקר נכללו 79 חולים שקיבלו את התכשיר הניסיוני Poziotinib במינון 16 מ”ג כטיפול ראשוני.

התוצא העיקרי של המחקר הינו שיעורי תגובה אובייקטיבית ותוצאים משניים כללו שיעורי בקרת מחלה, משך תגובה, בטיחות וסבילות הטיפול.

החוקרים מדווחים שיעורי התגובה האובייקטיבית עמדו על 28% ושיעורי בקרת מחלה עמדו על 86%. בסך הכול, ב-72 מבין 79 חולים (91%) תועדה ירידה בגודל הגידול, אשר עמדה בממוצע על 25.5%. מנתונים ראשוניים מהערכה מתמשכת של מינון הטיפול, אשר כללה חולים שטופלו בעבר וחולים שלא קיבלו טיפול קודם, עלה כי 7 מבין 30 חולים הדגימו תגובה אובייקטיבית לטיפול ומחלה יציבה תועדה ב-11 חולים שטופלו במינון של 16 מ”ג, עם שיעורי בקרת מחלה של 60%.

סבילות הטיפול עדיין מהווה אתגר משמעותי, כאשר במרבית המטופלים במחקר תועדה הפרעה בטיפול והפחתת מינוני הטיפול וכשליש מהחולים שטופלו במינון של 16 מ”ג פיתחו אירועים חריגים בדרגה 3 ומעלה.

היעילות של הטיפול לא היוותה הפתעה גמורה מאחר ו-Poziotinib הינה תרופה פעילה. החוקרים סבורים כי האתגר בטיפול זה נוגע לרוב לשמירה על המינון ברמה המספקת את היעילות, לאור תופעות הלוואי האפשריות של הטיפול.

מנתונים נוספים שהוצגו במהלך הכנס עולה כי רבע מהחולים עם ממאירויות עם מוטאציית PIK3CA הגיבו לטיפול במעכב סלקטיבי של PI3K-Alpha.

ממחקר שלישי עלה כי CFI-402257, מעכב מיטוזות ניסיוני הדגים תוצאות מבטיחות ורעילות סבירה כאשר ניתן במשלב עם Paclitaxel לטיפול בנשים עם סרטן שד שלילי ל-HER2, לאחר כישלון טיפול קודם.

מתוך כנס ה-ESMO

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה