IBD

בחולים עם מחלת מעי דלקתית לעיתים קרובות לא מבוצעות בדיקות ל-C. Difficile (מתוך Inflamm Bowel Dis)

בחולים רבים עם שלשולים המאובחנים עם מחלת מעי דלקתית לא מבוצעות באופן שגרתי בדיקות לנוכחות זיהום ב-Clostridium difficile, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Inflammatory Bowel Diseases.

החוקרים כותבים כי חשוב מאוד להשלים בדיקות ל-CDI (Clostridium Difficile Infection) בחולים עם מחלת מעי דלקתית, אך לרוע המזל, הדבר אינו מבוצע בכל המקרים, כאשר מהנתונים עולה כי הבדיקה מבוצעת במחצית מהמקרים בלבד.

מדגם המחקר כלל 320 משתתפים עם אבחנה חדשה של מחלת מעי דלקתית, כאשר 71% דיווחו על שלשולים. מהנתונים עולה כי מעט יותר מ-50% מהחולים השלימו בדיקות לנוכחות CDI. 24 חולים נוספים שלא סבלו משלשולים השלימו בדיקות ל-CDI וביתר 114 החולים לא היה תיעוד כלשהו לבדיקת CDI. מבין 137 החולים שנבדקו, שבעה (5.1%) נמצאו חיוביים ל-CDI.

על-בסיס נתונים אלו החוקרים כותבים כי חלה עליה בשיעור הבדיקות ל-CDI לאורך  הזמן, מ-31.6% בשנת 2008 ל-50% בשנת 2011, כאשר ייתכן והדבר נובע מהגברת המודעות ל-CDI בשנים האחרונות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ניתן לשפר את שיעור הבדיקות ל-CDI ע”י הדרכה של אנשי הצוות המטפלים בחולים עם מחלות מעי דלקתיות, הדרכה ישירה של החולים עם מחלות אלו וכן שילוב בדיקות CDI כחלק ממדדי איכות הטיפול.

Inflamm Bowel Dis 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה