IBD

פרוטוקול הזנה אנטרלית איטי בפגים במשקל נמוך קשור לסיכון מופחת להתפתחות NEC ותמותה (J Parenteral Enteral Nutr)

הזנה אנטרלית סטנדרטית איטית (SSEE ) קשורה עם סיכון מופחת לדלקת מעי ונמק (NEC) בקרב יילודים שנולדו במשקל קטן מ-750 גרם, בהשוואה להזנה אנטרלית מוקדמת, כך עולה ממחקר חדש מה-J Parenteral Enteral Nutr .

המחברים מציינים ש-NEC ממשיך להוות את גורם התמותה והתחלואה המוביל בפגים , על אף השימוש הגדל בחלב אם להזנה של תינוקות אלה במסגרת פרווטוקולים סטנדרטיים של הזנה אשר סייעו בהפחתת היארעות המחלה.

החוקרים מציינים ברקע כי מבין התינוקות שנולדו במשקל נמוך מ-1500 גרם, האירעות של NEC היא בין 7%-9% עם שיעורי תמותה של בין 15% ל-30% .

מחקרים תצפיתיים הראו היארעות מוגברת של NEC במרכזים שבהם התינוקות מתחילים את ההזנה האנטרלית מוקדם וכאשר נפח ההזנה גדל באופן מהיר יותר. לכן החוקרים שיערו כי התחלת הזנה איטית יותר בתינוקות עם משקל לידה נמוך במיוחד עשויה להפחית את הסיכון ל-NEC.

במחקר שביצעו עקבו החוקרים אחר 125 יילודים במשקל לידה נמוך במיוחד אשר הוזנו ע”פ פרוטוקול SSEF , וזאת בהשוואה לנתונים הסטוריים של 294 יילודים שהוזנו בפרוטוקול של הזנה אנטרלית מוקדמת.

התינוקות הוזנו בחלב אמותיהם כאשר הדבר היה אפשרי, או בתחליף חלב אך לא נעשה שימוש בתרומת חלב אם אחרת.

תחת פרוטוקול הSSEF התינוקות שנולדו במשקל נמוך מ-750 גרם קיבלו 14 ימי NPO ולאחר מכן 7 ימי האכלה תזונתית. תינוקות במשקל בין 750 גרם ל-1000 גרם בלידה קיבלו 7 ימי NPO ולאחר מכן 7 ימי האכלה תזונתית.

בעוד שבקרב קבוצת הביקורת ההתקדמות בהזנה הייתה של בין 15 ל-20 מיליליטר לק”ג ליום, התינוקות בקבוצת ה-SSEF קיבלו תוספת של 0.5 מיליליטר לק”ג לכל יום לסירוגין (בקבוצת הפגים במשקל נמוך מ-750 גרם) , או מידי יום (לקבוצה במשקל בין 750 ל-1000 גרם).

מס’ הימים להזנה מלאה נע בין 16 ל-22 יום בקבוצת הביקורת ההיסטורית ובין 44 ל-52 יום בתינוקות בקבוצת ה-SSEF שמשקלם היה מתחת ל-750 גרם, ובין 32 ל-36 יום בתינוקות הגדולים יותר.

הסיכון ל-NEC בקבוצת ה-SSEF היה 5.6% לעומת 11.2% בקבוצת הביקורת (p=0.10), כאשר 1.6% מקבוצת ה-SSEF ו-4.8% מקבוצת הביקורת נדרשו לניתוח לצורך טיפול ב-NEC . ההבדלים בסיכון בין שתי הקבוצות ביילודים במשקל לידה נמוך מ-750 גרם היו מובהקים סטטיסטית: 2.1% בקבוצת ה-SSEF לעומת 16.2% בקבוצת הביקורת (p<0.01) .

הסיכון המשולב ל-NEC ותמותה היה 12.8% בקבוצת ה-SSEF ביילודים במשקל לידה נמוך מ-750 גרם לעומת 29.5% בקבוצת הביקורת (p=0.03).

עוד נתון מעניין הוא שהילדים בקבוצת ה-SSEF שחלו ב-NEC פיתחו את המחלה בגיל 60 יום בממוצע, לעומת גיל של 30 יום בקבוצת הביקורת.

בין הילדים השורדים לא נמצאו הבדלים בין הקבוצות מבחינת משקל בעת השיחרור, או זמן השיחרור.

החוקרים מדגישים כי בעת החלפת חלב אם בפורמולה בפגים קטנים רצוי לבצע את המעבר באיטיות במטרה למנוע NEC .

לכתבה במדסקייפ

J Parenteral Enteral Nutr 2014.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • האם Buprenorphine-Naloxone בטוח יותר מ-Buprenorphine לבדו בהיריון? (JAMA)

    האם Buprenorphine-Naloxone בטוח יותר מ-Buprenorphine לבדו בהיריון? (JAMA)

    מתן Buprenorphine בשילוב עם Naloxone בזמן היריון מלווה בסיכון מופחת לתסמונת גמילה ביילוד ואשפוז יילודים ביחידת טיפול נמרץ, בהשוואה למתן Buprenorphine לבדו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA. מהנתונים עולה כי אין הבדל משמעותי בשיעור המומים המולדים המג’וריים בין שתי אפשרויות הטיפול. החוקרים השלימו מחקר מבוסס-אוכלוסייה שהתבסס על נתונים אודות מבוטחי מדיקייד […]

  • מה בין מספר בני המשפחה ואחזקת כלב ובין הסיכון למחלת קרוהן? (Clin Gastroenterol Hepatol)

    מה בין מספר בני המשפחה ואחזקת כלב ובין הסיכון למחלת קרוהן? (Clin Gastroenterol Hepatol)

    בקרב אלו המתגוררים עם לפחות שני בני משפחה אחרים במהלך השנה הראשונה לחייהם ומחזיקים בכלב במהלך תקופת הילדות ייתכן סיכון מופחת להתפתחות מחלת קרוהן, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Clinical Gastroenterology and Hepatology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי גורמים סביבתיים, דוגמת עישון, משפחה גדולה, סביבה עירונית וחשיפה לחיות מחמד, נקשרו עם הסיכון […]

  • מהו מדד חומציות סף בדם טבורי בו מומלץ ניטור אינטנסיבי? (JAMA Netw Open)

    מהו מדד חומציות סף בדם טבורי בו מומלץ ניטור אינטנסיבי? (JAMA Netw Open)

    מדד חומציות בדם טבורי נמוך מ-7.2 עשוי להעיד על סיכון מוגבר לסיבוכים ביילוד, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מדנמרק שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. מאחר ועד כה הסברה הרווחת כי חמצת חמורה עלולה להתפתחות בנוכחות מדד חומציות נמוך מ-7.0, ממצאים המחקר תומכים בבחינה מחדש של ערך הסף בו נדרש ניטור אינטנסיבי אחר החולים. החוקרים […]

  • טיפול ב-Risankizumab יעיל יותר מ-Ustekinmab בסיכויי השגת הפוגה אנדוסקופית בחולי קרוהן (N Engl J Med)

    טיפול ב-Risankizumab יעיל יותר מ-Ustekinmab בסיכויי השגת הפוגה אנדוסקופית בחולי קרוהן (N Engl J Med)

    מנתונים ממחקר SEQUENCE שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine עולה כי Risankizumab (סקייריזי) אינו נחות לעומת Ustekinumab (סטלרה) בשיעורי הפוגה קלינית לאחר 24 שבועות, אך בעל סיכויים גבוהים יותר להפוגה אנדוסקופית לאחר 48 שבועות בחולים עם מחלת קרוהן חמורה. במחקרי ראש בראש להשוואה ישירה של יעילות התרופות בפסוריאזיס, Risankizumab היה עדיף על Ustekinumab, […]

  • NHFOV כתמיכה נשימתית לאחר אקסטובציה בילודים (PLoS One)

    NHFOV כתמיכה נשימתית לאחר אקסטובציה בילודים (PLoS One)

    הנשמה לא פולשנית בתדר גבוה (NHFOV) מפחיתה את הצורך באינטובציה חוזרת ומפחיתה כישלון אקסטובציה בהשוואה לשיטות תמיכה אחרות, כך עולה מסקירה שיטתית ומטא-אנליזה שפורסמו ב-PLoS One. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, משתף את המאמר ומוסיף מהערותיו.

  • גורמים המנבאים תוצאות באם וביילוד לאחר לידה עם פרע כתפיים (Arch Gynecol Obstet)

    גורמים המנבאים תוצאות באם וביילוד לאחר לידה עם פרע כתפיים (Arch Gynecol Obstet)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Archives of Gynecology and Obstetrics עולה כי מספר מאפיינים עשוי לסייע בחיזוי הסיכון לסיבוכים באם וביילוד במקרים של לידה עם פרע כתפיים, כולל קומה אימהית נמוכה, סוכרת טרם היריון, לידת ואקום ומאקרוזומיה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין מחקרים רבים להערכת גורמי סיכון הקשורים עם תוצאות שליליות באם וביילוד […]

  • הבטיחות והיעילות של Ustekinumab לאורך שנה אחת בחולים עם מחלת קרוהן (Inflamm Bowel Dis)

    הבטיחות והיעילות של Ustekinumab לאורך שנה אחת בחולים עם מחלת קרוהן (Inflamm Bowel Dis)

    במאמר שפורסם בכתב העת Inflammatory Bowel Diseases מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Ustekinumab (סטלרה) הינו טיפול יעיל, בטוח ונסבל היטב כטיפול אינדוקציה וכטיפול אחזקה בחולים עם מחלת קרוהן. במסגרת המחקר החוקרים בחנו את הבטיחות והיעילות של Ustekinumab בחולים מקוריאה עם אבחנה של מחלת קרוהן. מדגם המחקר כלל מבוגרים עם אבחנה של […]

  • החשיבות של נוגדנים כנגד TPO בנשים הרות עם תת-פעילות תת-קלינית של בלוטת התריס (Arch Gynecol Obstet)

    החשיבות של נוגדנים כנגד TPO בנשים הרות עם תת-פעילות תת-קלינית של בלוטת התריס (Arch Gynecol Obstet)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Archives of Gynecology and Obstetrics עולה כי אין הבדל בתוצאות היריון בין נשים עם תת-פעילות תת-קלינית של בלוטת התריס ונשים עם תפקודי תריס תקינים במהלך ההיריון, למעט שיעורים גבוהים יותר של אשפוז ביחידת טיפול נמרץ ביילודים באלו עם ההפרעה בתפקודי התריס. באלו עם תת-פעילות תת-קלינית של בלוטת התריס ונוגדנים […]

  • ההשפעה של עודף-משקל והשמנת-יתר על התגובה למעכבי TNF ומהלך המחלה בילדים עם מחלת מעי דלקתית (Inflamm Bowel Dis)

    ההשפעה של עודף-משקל והשמנת-יתר על התגובה למעכבי TNF ומהלך המחלה בילדים עם מחלת מעי דלקתית (Inflamm Bowel Dis)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Inflammatory Bowel Diseases עולה כי בילדים מחלת מעי דלקתית ועודף-משקל או השמנת-יתר אין סיכון מוגבר לאובדן תגובה לטיפול במעכבי TNF או להישנות התלקחות בשנה הראשונה לאחר התחלת הטיפול התרופתי, אך שיעורי התלקחות המחלה היו גבוהים יותר בתום תקופת המעקב. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשפעה של עודף-משקל או השמנת-יתר […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה