Hypoglycemia

יעילות ובטיחות של exenatide (ביידוריון) בשיחרור מושהה הניתן אחת לשבוע בחולי סוכרת סוג 2 (Am J Health Syst Pharm )

מסקירה חדשה מה-Am J Health Syst Pharm עולה כי הטיפול החד שבועי

ב-exenatide (ביידוריון) בשיחרור מושהה  במטופלים עם סוכרת סוג 2 שלא השיגו יעדים גליקמיים במטפורמין בלבד, הוא טיפול קו שני אפקטיבי.

בסקירה סיכמו המחברים את הפרמקולוגיה, פרמקוקינטיקה, אפקטיביות קלינית, תופעות לוואי, אופן הטיפול, מינונים, מקום התרופה בקוי הטיפול והעלות.

המחברים מציינים כי אקסנטייד בשיחרור רגיל יש אורך מחצית חיים של 2.4 שעות והוא ניתן פעמיים ביום. במטרה לאפשר טיפול חד שבועי, האקסנטייד נעטף בפולי-מיקרוספרים העשויים מפולימר מתכלה.

לאחר מתן זריקה תת עורית, התרופה משתחררת באופן הדרגתי. תרופה בודדת של אקסנטייד בשיחרור מושהה משיגה ריכוז מקסימלי בפלסמה לאחר 4-8 שעות, ונשארת ברמה התראופוטית למשך 8-16 שעות, בהתאם למינון.

המחברים מציינים כי בהתבסס על הפרמקוקינטיקה של מינון יחיד, החוקרים קבעו שמינונים של 0.8 ו-2 מ”ג פעם בשבוע צפויים לשמור על רמות תראופוטיות בסרום.

מטופלים שעשו שימוש באקסנטייד חד שבועי כמונותרפיה השיגו רמות נמוכות יותר של המוגלבוין A1C והורידו יותר משקל מאשר מטופלים שקיבלו סיטגליפטין או פיוגליטזון (p<0.05) .החוקרים מציינים כי טיפול משולב עם מטפורמין, הפחית רמות A1C בשיעור גדול יותר מאשר טיפול באינסולין גלרג’ין .

פורמולה חדשה זו השיגה ירידה ברמות A1C של כ-1.5%-1.9% , ורמות סוכר בצום בין 31-42 מ”ג/ד”ל, ומשקל גוף בין 2.3-3.7 ק”ג.

תופעת הלוואי הנפוצה ביותר הייתה ריאקציה באיזור ההזרקה ובחילות חולפות. היו דיווחים לאחר התחלת שיווק התרופה של דלקת לבלב חריפה, ונמק חריף או דלקת לבלב מדממת.

עלות התרופה (בארה”ב, מחיר לרוקח) לטיפול חודשי של אקסנטייד בשיחרור מושהה במינון 2 מ”ג היא של 388 $ .

מסקנת כותבי הסקירה היא שהטיפול באקסנטייד בשיחרור מושהה הניתן אחת לשבוע הוא טיפול אפקטיבי כטיפול קו שני לסוכרתיים (סוג 2) שלא הצליחו להשיג את יעדי הגליקמיה שלהם בטיפול במטפורמין בלבד.  

Am J Health Syst Pharm. 2013 Jul 1;70(13):1123-31

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה