Hypoglycemia

הליכות קצרות לאחר האוכל יעילות יותר מהליכה ארוכה אחת ביום בשמירה על איזון גליקמי במבוגרים ( Diabetes Care)

הליכה פעילות גופנית

מחקר חדש שהשווה את יעילותן של שלוש הליכות יומיות בנות 15 דקות לאחר האוכל מול הליכה אחת ארוכה בת 45 דקות על השליטה הגליקמית ל-24 שעות, במטופלים מבוגרים הנמצאים בסיכון לאי סבילות לגלוקוז, מצא כי הליכות קצרות לאחר האוכל היו יעילות כאמצעי שליטה בהיפרגליקמיה לאחר האוכל במבוגרים.

במחקר השתתפו 10 מטופלים בני 60 או יותר, לא פעילים, שה-BMI שלהם היה נמוך מ-35 kg m−2 ועם ריכוז גלוקוז בדם בצום של 105-125  mg ל dL−1. המשתתפים לא עישנו. הם השלימו שלושה פרוטוקולי טיפול אקראיים , ביניהם עברו 4 שבועות.  כל פרוטוקול טיפול כלל שהיה של 48 שעות ב- whole-room calorimeter , כשהיום הראשון משמש כבקרה, וביום השני המטופלים חולקו לבצע הליכות של 15 דקות לאחר כל ארוחה או 45 דקות בשעה 10:30 בבוקר או ב-4:30 אחר הצהריים. ההליכה התקיימה על מכשיר הליכה בעוצמה הגבוהה ביותר של 3 METs . ריכוזי הגלוקוז נקבעו במהלך 48 שעות באמצעות ניטור  גלוקוז.  ה- Substrate utilization נקבע בצורה המשכית באמצעות respiratory exchange  (VCO2/VO2).

החוקרים מצאו כי הליכה מתמשכת בבוקר וכן הליכה לאחר האוכל שיפרו את השליטה הגליקמית בהשוואה לביקורת (127 ± 23 מול  118 ± 14  mg dL−1 עבור הליכת הבוקר אל מול 129 ± 24 מול 116 ± 13 mg dL−1 עבור ההליכה לאחר הארוחה, (P < 0.01. בנוסף, הליכה לאחר האוכל היתה אפקטיבית יותר, באופן מובהק, מאשר הליכה של 45 דקות בבוקר או אחר הצהרים בהורדה של רמות הגלוקוז תוך 3 שעות לאחר האוכל בין יום הניסוי ליום הביקורת.

לסיכום כותבים החוקרים כי הליכות קצרות לאחר האוכל יעילות כאמצעי לשליטה על היפרגליקמיה לאחר האוכל במבוגרים.

לתקציר המחקר

Diabetes Care 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה