Hypoglycemia

הערכת טיפול מותאם אישית ב-Vildagliptin בקשישים עם סוכרת מסוג 2 (The Lancet)


מאת ד”ר עמית עקירוב

במאמר שפורסם בכתב העת Lancet מדווחים חוקרים על מחקר חדש, שבחן לראשונה אפשרות לקביעת יעדים מותאמים אישית כאמצעי להשגת יעדי האיזון הגליקמי בחולים קשישים עם סוכרת מסוג 2, תחת טיפול ב- Vildagliptin (גאלבוס).


ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ההנחיות מציעות קביעת יעדים פרטניים לאיזון רמות הסוכר בקשישים עם סוכרת מסוג 2, למרות העדר עדויות בנושא. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו להעריך את ישימות קביעת היעדים הפרטניים והשגתם במהלך 24 שבועות טיפול ב- Vildagliptin בהשוואה לפלסבו.

במחקר הבינלאומי, כפול-סמיות, שארך 24 שבועות, נכללו חולים עם סוכרת מסוג 2, בגילאי 70 ומעלה, שלא קיבלו טיפול קודם או לא היו מאוזנים היטב (ערכי HbA1c בטווח 7.0%-10.0%, ערך ממוצע 7.9%) מ-45 מרכזים באירופה. החוקרים קבעו יעדי טיפול פרטניים על-בסיס גיל, ערכי HbA1c, מחלות רקע ומצבם הכללי של החולים, לפני שחילקו אותם באקראי לטיפול ב- Vildagliptin (50 מ”ג, פעם או פעמיים ביום) או פלסבו. תוצאי הסיום העיקריים להערכת היעילות הוגדרו כשיעור החולים שהגיעו לערכי HbA1c שהוגדרו והירידה בערכי HbA1c מתחילת המחקר עד לתומו. ערך המטרה הממוצע ל- HbA1c כפי שנקבע על ידי החוקרים היה 7%.

בתקופה שבין 22 בדצמבר, 2010 ועד 14 במרץ, 2012, חולקו באקראי 139 חולים לקבוצת טיפול ב- Vildagliptin או פלסבו. 37 מבין 137 החולים בקבוצת הפלסבו (27%) הגיעו ליעדי הטיפול שנקבעו להם באמצעות הדרכה ואינטראקציות עם צוות המחקר בלבד ו-72 מבין 137 החולים בקבוצת הטיפול ב- Vildagliptin (52.6%) הגיעו ליעדים שנקבעו מראש (יחס סיכויים מתוקן של 3.16, p<0.0001).

ממצאים אלו לוו בירידה בעלת משמעות קלינית של 0.9% בערכי HbA1c עם טיפול ב- Vildagliptin, מערכים של 7.9% בתחילת המחקר, והבדל של 0.6%- בין הקבוצות (p<0.0001). הבטיחות והסבילות הכוללת הייתה דומה בשתי הקבוצות, עם שיעורי היארעות נמוכים של היפוגליקמיה וללא סוגיות חדשות הנוגעות לבטיחות הטיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי זהו המחקר הראשון שהציג והדגים את ישימות השימוש בערכי HbA1c מותאמים אישית בחולים עם סוכרת מסוג 2. מהתוצאות עולה כי ניתן להשיג את יעדי האיזון האינדיבידואליים עם Vildagliptin ללא סוגיות הנוגעות לסבילות הטיפול בקשישים עם סוכרת מסוג 2.

The Lancet, Early Online Publication, 23 May 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה