Hypoglycemia

שיפור באיזון הגליקמי, במדדים קרדיומטבוליים נוספים ואף באיכות החיים בחולי סוכרת סוג 2 עם ג’נוביה (Cardiovascular Diabetology)

ממחקר חדש מה- Cardiovascular Diabetology עולה שהטיפול במעכב ה-DPP4 , סיטגליפטין (ג’נוביה, sitagliptin) בחולי סוכרת תורם לא רק לאיזון הגליקמי אלא גם קשור לשיפור במדדים קרדיו מטבוליים נוספים כמו לחץ דם, פרופיל שומנים ועוד. בנוסף, לטיפול השפעה חיובית על מדד איכות החיים של המטופלים.

ברקע מסבירים החוקרים כי מחקרים שנערכו לאחרונה מצאו כי הורמונים אינקרטיניים כמו האנלוג ל- glucagon-like peptide-1(GLP-1) וכן המעכב ל- dipeptidyl peptidase-4    (DPP-4) מסייעים בויסות של מטבוליזם הגלוקוז בגוף. מטרת המחקר הנוכחי היתה  להבהיר את היעילות והבטיחות של השימוש הטיפולי במעכב DDP-4 ביפן. המחקר תוכנן כפרופסקטיבי, פתוח ונערך במספר מרכזים.

המטופלים, עם סוכרת סוג 2  סבלו מפרופיל גליקמי גרוע (HbA1c ≥ 6.2%) על אף ששמרו על דיאטה רפואית , ביצעו פעילות גופנית טיפולית ו/או נטלו תרופות. במחקר, קיבלו המטופלים 50-100 מ”ג של מעכב ה-DPP-4 ,סיטגליפטין (ג’נוביה) אחת ליום במשך כשנה.

188 משתתפים הוכנסו למחקר. לאחר שנה של נטילת סיטגליפטין , רמות ה- HbA1cירדו (מ-7.65% ± 1.32% ל- 7.05% ± 1.10%, כשה- p < 0.001) כמו גם רמות הסוכר בצום (FPG, מ- 145 ± 52 mg/dl ל- 129 ± 43 mg/dl, כשה- p = 0.005).

שיעורי העמידה ביעדי ארגון הסוכרת היפני בכל הנוגע לשליטה גליקמית השתפרו בצורה משמעותית. לחץ הדם וכן רמות השומנים והכולסטרול בסרום ירדו גם הם בצורה משמעותית. בנוסף, נרשם שיפור גם במדדי איכות השינה (לפי PSQI, Pittsburgh Sleep Quality Index) ובמדדי הסימפטומים הסוכרתיים. תופעות לוואי, כמו היפוגליקמיה ואיבוד ההכרה , נרשמו ב-11% מהמשתתפים (23 מטופלים).

החוקרים מסכמים כי ממצאיהם מעידים שהטיפול במעכבי DPP-4 שיפר לא רק את השליטה הגליקמית אלא גם את לחץ הדם, פרופיל השומנים ואיכות החיים במטופלים, ולכן לדבריהם סיטגליפטין   יעיל בטיפול מקיף בחולי סוכרת סוג 2.

לתקציר המחקר

Cardiovasc Diabetol. 2013;12(35) 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה