Hypoglycemia

טיפול במינון משולב קבוע של vildagliptin/metformin (יוקריאס) משפר פריון בעבודה ואיכות חיים (Adv Ther )

מחקר מעניין מה-Adv Ther שבחן את האפקטיביות של טיפול בשילוב

 של vildagliptin/metformin (יוקריאס) על פרמטרים של פריון עבודה מדווח על

שיפור ניכר בתפוקה של עובדים סוכרתיים.

החוקרים מציינים ברקע שמחלת סוכרת סוג 2 קשורה לא רק לעלויות טיפול ישירות גבוהות, אלא גם לעלויות עקיפות משמעותיות, שכן חולי הסוכרת הסובלים מסיבוכים נוטים להעדרויות מעבודה ולירידה בפריון. הם מציינים ש-Vildagliptin (גלבוס) מעכב DPP4 ניתן כטיפול יחיד או בשילוב עם תרופות פומיות להורדת רמות סוכר , לרבות המטפורמין.

מטרת המחקר הייתה לבחון את ההיפותיזה שמתן של טיפול משולב בכדור אחד (fixed-combination ) של vildagliptin/metformin (יוקריאס) משפר פריון עבודה כפי שנמדד באמצעות הפרעות במדד פריון העבודה והפעילות (WPAI) .

יעדי מחקר משניים כללו את ההערכה של שביעות רצון המטופלים באמצעות שאלון שביעות הרצון לחולי סוכרת (DTSQ), השינוי במדדים אנתרופומטיים (מדדים אנטרופולגיים), מידת השליטה ברמות הסוכר באמצעות HbA1c , והערכת המשאבים הכלכליים הכרוכים בטיפול.

מחקר זה נלווה למחקר פרוספקטיבי, תצפיתי, שבוצע ע”י רשות התרופות האיטלקית (AIFA) אשר חייבה השתתתפות של 49 מרכזי סוכרת באיטליה. המחקר הנלווה כלל 1046 מבוגרים חולי סוכרת המטופלים בקהילה, אשר הפסיקו להגיב לטיפול מונותרפי במטפורמין. המעקב אחר החולים נמשך עד שנה אחת.

נמצא שהמדד הממוצע של ההפרעה לפריון השתפר בשיעור של 40.6% (ירידה של 15.4 נקודות+ 17.4 לעומת 26.1 + 24.4 , P<0.0001), מדד ההעדרויות מעבודה השתפר ב-49.9% ,( p=0.0076 ), וסך פריון העבודה עלה ב-37.6% (P<0.0001 ).

כתוצאה מכך ההפחתה העקיפה בעלויות השנתיות הוערכה ב-400 יורו לשנה למטופל מועסק, ול-135 יורו לשנה למטופל בממוצע.

מדד ה-DTSQ (שביעות הרצון) עלה ב-30.2% (P<0.0001) ,ושיעור שביעות הרצון עלה מתחילת המחקר ב-44.7% . הייתה גם עליה בשיעור המטופלים ללא היפרגליקמיה או כמעט ללא היפרגליקמיה של 37.9%, ושל שיעור המטופלים ללא היפוגליקמיות או כמעט ללא היפוגליקמיות ב- 15.2% . העלות הממוצעת הכוללת למטופל פחתה ב-19.2% במחצית השנייה של הטיפול.

מסקנת המחברים היא שמחקר תצפיתי זה מצביע על כך שטיפול במינון משולב קבוע של וילדגליפטין/מטפורמין (יוקריאס) מעלה את פריון העבודה, מפחית בהוצאות העקיפות של הטיפול, ומשפר איכות חיים , במיוחד במונחי תפישה של וריאביליות של רמות סוכר , במטופלים עם סוכרת סוג 2.

Adv Ther. 2013 Feb;30(2):152-64

הערת המערכת: מחקר חשוב המציג בצורה יפה את המשמעויות הכלכליות והחברתיות של טיפול אפקטיבי בסוכרת. אין ספק שאם לוקחים בחשבון את התועלת הכלכלית המלאה מבחינת הפרט והחברה של טיפול מאוזן, לרשויות הבריאות והכלכלה של המדינה צריך להיות תמריץ גדול לקדם טיפול אפקטיבי בסוכרת.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה