Hypertension

נתונים חדשים מטילים ספק במהימנות מדידות לחץ דם ביתיות באזור שורש כף היד (Hypertension)

בחולים עם לחץ דם גבוה העוקבים אחר לחץ דם באופן קבוע בביתם ייתכנו מדידות שגויות עם מכשירים המודדים את לחץ הדם באזור שורש כף היד, כך עולה מנתונים חדשים, שפורסמו בכתב העת Hypertension.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לחץ דם גבוה מכונה הרוצח השקט והדרך היחידה לנטר בעקביות את לחץ הדם היא לסמוך על המטופלים למדוד את לחץ הדם בביתם. בשוק ישנם מכשירים רבים, מהימנים וטובים. לאחרונה נכנסו לשימוש מכשירים המודדים את לחץ דם באזור שורש כף היד, אך אלו דורשים הצבה מדויקת של שורש כף היד בגובה הלב.

מדגם המחקר כלל 720 מטופלים מנוסים, שהוכשרו בשימוש במכשירי ניטור שורש כף יד ולאחר מכן מדדו את לחץ הדם בביתם ובמרפאה, עם מכשיר לחץ דם לזרוע עליונה ולשורש כף היד. החולים קיבלו הוראה לערוך בעצמם את מדידות לחץ הדם בביתם כל בוקר וערב, באותה שעה של היום, במהלך שבעה ימים רצופים.

מהנתונים עולה כי ב-620 נבדקים תועדו מדידות לא-מדויקות בבית, כאשר ב-433 נבדקים תועדה חוסר התאמה של למעלה מ-10 מ”מ כספית.

גם לאחר קורס הכשרה, החוקרים מצאו כי בחירה נכונה של מיקום מדידת לחץ דם באזור שורש כף היד הייתה תלויה בעיקר בדפוס הקוגניטיבי, העשוי להיות מושפע מהגיל ורמת המשכל. מסיבה זו, החוקרים קובעים כי מכשירים המודדים לחץ דם באזור שורש כף היד אינם מתאימים לכלל הציבור ועל הרופאים להחליט אילו חולים מתאימים לשימוש במכשירים אלו.

Hypertension 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה