Hypertension

איזון לחץ דם אינטנסיבי מפחית סיבוכי אי-ספיקת לב ללא עליה בסיכון לנפילות (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ASH)

הפחתת לחץ דם סיסטולי ליעד של מתחת ל-120 מ”מ כספית אינו רק מפחית תוצאים ספציפיים לאי-ספיקת לב, אלא עושה כן ללא עליה באירועים חריגים חמורים או פגיעה בתפישת הבריאות של המטופל, כך עולה מניתוח נוסף של נתוני מחקר SPRINT, שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ASH (American Society of Hypertension).

בהצגה הראשונה הסבירו החוקרים מצפון קרולינה כי למרות שהחמרת אי-ספיקת לב הייתה נפוצה בקרב המשתתפים במחקר SPRINT, באלו עם איזון אינטנסיבי של לחץ הדם הסיסטולי תועד שיעור נמוך משמעותית של אירועי אי-ספיקת לב, בהשוואה לחולים עם לחץ דם סיסטולי של 140 מ”מ כספית.

החוקרים סבורים כי יש חשיבות רבה לכך שממצאים נוספים ממחקר SPRINT מסייעים בזיהוי תתי-קבוצות של חולים בהם הגישה הנ”ל הכי יעילה, עם שיפור התוצאים. כמו כן, כפי שהודגם כעת, ברור לגמרי כי חלה ירידה בשיעור אירועי אי-ספיקת לב.

בהצגה שניה באותו הכנס דיווחו חוקרים כי לא זוהו הבדלים משמעותיים באירועים חריגים חמורים או בפניות לחדרי מיון בשל נפילה ופציעה בין קבוצות הטיפול לאיזון אינטנסיבי של לחץ הדם הסיסטולי וטיפול סטנדרטי. למרות ששיעור גבוה יותר משמעותית מאלו בקבוצת הטיפול האינטנסיבי פנו לחדרי מיון בשל סינקופה ותת-לחץ דם סימפטומטי, בהשוואה לאלו בקבוצת הטיפול הסטנדרטי, הבדלים אלו לא נותרו עוד מובהקים כאשר החוקרים התמקדו באלו בגילאי 75 ומעלה.

החוקרים מציינים כי העליה הכוללת באירועי סינקופה הייתה קטנה. לכן, הם מקווים כי הדבר לא ימנע מרופאים לבחור בפרוטוקול טיפול אינטנסיבי יותר של לחץ הדם. התועלת הכוללת היא פשוט הרבה יותר גדולה.

מעניין לציין כי שיעור הפציעות עקב נפילה היה נמוך משמעותית בתת-קבוצה של חולים מבוגרים תחת טיפול אינטנסיבי, בהשוואה לאלו תחת טיפול סטנדרטי (יחס סיכון של 0.79).

לסיום, מומחים אחרים הסבירו כי תפישת המצב הבריאותי בקרב המטופלים, על-בסיס שלושה מדדים שונים להערכת איכות החיים, לא הייתה גרועה יותר משמעותית בכלל קבוצת החולים שטופלה ליעד לחץ דם סיסטולי של מתחת ל-120 מ”מ כספית, או באלו מעל גיל 75 שנים.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ASH

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה