Hypertension

כרבע מהחולים עם יתר לחץ דם אינם נוטלים תרופות לאיזון לחץ דם (Heart)

ממחקר חדש בחולים שעברו בדיקות סקירה להערכת היענות לטיפול בתרופות לאיזון לחץ הדם במרכז מומחה לטיפול ביתר לחץ דם, חוקרים מצאו כי כרבע מהחולים הקפידו באופן חלקי על נטילת הטיפול התרופתי או שלא נטלו כלל את הטיפול התרופתי לאיזון לחץ הדם. בסיכומו של דבר, שיעורי חוסר-היענות מלאה עמדו על 10%, כאשר 15% מהחולים נטלו באופן חלקי את התרופות לאיזון לחץ הדם.

מעניין לציין כי השכיחות הגבוהה ביותר של חוסר היענות חלקי ומלא תואר בחולים עם יתר לחץ דם לא-מאוזן ואלו שהופנו לדנרבציה כלייתית. מבין 17 החולים שהופנו למרכז לשקול אפשרות של דנרבציה כלייתית, ארבעה חולים (23.5%) לא הקפידו כלל על נטילת הטיפול התרופתי ועל-כן לא התאימו לפרוצדורה, בהתאם להנחיות הקליניות.

החוקרים כותבים כי ניתן כמובן לטעון כי דנרבציה כלייתית עשויה להיות הטיפול האידיאלי לחולים ללא-היענות לטיפול, מאחר ואינם נוטלים את הטיפול התרופתי. עם זאת, בשלב זה לא ניתן להמליץ על דנרבציה כלייתית לחולים עם היענות ירודה לטיפול התרופתי לאיזון לחץ הדם.

במהלך כנס ה-American College of Cardiology פורסמו התוצאות השליליות של מחקר SYMPLICITY HTN-3. בחולים עם יתר לחץ דם עמיד וחמור, דנרבציה כלייתית לא הביאה להפחתת לחץ הדם הסיסטולי במרפאה או במדידות אמבולטוריות, בהשוואה לטיפול דמה. דנרבציה כלייתית מאושרת בלמעלה מ-80 מדינות ברחבי העולם, אך אינה מאושרת בארצות הברית, ולפי ההערכות, למעלה מ-10,000 חולים עברו את הפרוצדורה.

אחד ההיבטים הייחודים של המחקר נבע מכך שהיענות לטיפול בתרופות לאיזון לחץ דם נמדדה לפי בדיקות שתן באמצעות HPLC-MS/MS (High-Performance Liquid Chromatography Tandem Mass-Spectrometry). לאחר בדיקות סקירה ל-40 תרופות לאיזון יתר לחץ דם או המטבוליטים שלהן, החוקרים סיווגו חולים כחסרי-היענות לטיפול לפי העדר מוחלט של אחת מהתרופות עליהן הומלץ בשתן, בעוד שחוסר היענות חלקי לטיפול הוגדר במידה ובשתן זוהו פחות תרופות מהמומלץ.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על השכיחות הגבוהה של חוסר-היענות לטיפול בתרופות לאיזון לחץ דם, בעיקר בחולים עם יתר לחץ דם שאינו מאוזן היטב, ואלו המופנים לדנרבציה כלייתית.

Heart 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה