Hypertension

השוואה בין Losartan ובין Exforge כתוספת לתיאזידים בטיפול ביתר לחץ דם (J Clin Hypertens)

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Hypertension עולה כי שילוב ARB (Angiotensin Receptor Blocker) עם חסמי תעלות סידן ו-Hydrochlorothiazde הינו טיפול יעיל יותר מהעלאת הטיפול בשילוב ARB עם Hydrochlorothiazide למינון מקסימאלי.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את היעילות והבטיחות של שילוב ב-ARB עם חסם תעלות סידן (Exforge) ו-Hydrochlorothiazide (Valsartan/Amlodipine/Hydrochlorothiazide במינון 160/5/2 מ”ג), אל מול המינונים המקסימאלים של השילובים הקיימים של ARB עם Hydrochlorothiazide (Losartan/Hydrochlorothiazide במינון 100/25 מ”ג) בטיפול בחולים עם יתר לחץ דם בשלב 2.

חולים עם לחץ דם סיסטולי ממוצע בישיבה בטווח 160 מ”מ כספית עד 200 מ”מ כספית, חולקו באקראי לטיפול ב-Valsartan/Amlodipine (Exforge) במינון 160/5 מ”ג (241 חולים) או Losartan במינון 100 מ”ג (247 חולים). בהמשך הוסף טיפול ב-Hydrochlorothiazide במינון 25 מ”ג לשני הטיפולים. התוצא העיקרי היה ירידה בלחץ הדם הסיסטולי הממוצע בישיבה מתחילת המחקר ועד לאחר שישה שבועות.

החוקרים מדווחים כי הירידה בלחץ הדם הסיסטולי הממוצע בישיבה הייתה גדולה יותר משמעותית בקבוצת המטופלים ב-Valsartan/Amlodipine, בהשוואה לקבוצת המטופלים ב-Losartan (שינוי ממוצע של 31.8- מ”מ כספית בהשוואה ל-26.4- מ”מ כספית, p<0.001).

ירידה נוספת תועדה לאחר העלאת המינון ל-320/10/25 מ”ג לאחר שישה שבועות בקבוצת המטופלים ב-Valsartan/Amlodipine והחלפת טיפול מ-Losartan/Hydrochlorothiazide לטיפול ב-Valsartan/Amlodipine/Hydrochlorothiazide (לאחר שישה שבועות, 160/5/25 מ”ג; לאחר תשעה שבועות, 320/10/25 מ”ג) בקבוצת המטופלים ב-Losartan.

גם שיעור החולים שהשיגו לחץ דם של מתחת ל-140/90 מ”מ כספית היה טוב יותר בקבוצת המטופלים ב-Valsartan/Amlodpine.

סחרחורות הינה תופעת הלוואי היחידה שדווחה בלמעלה מ-5% מהחולים (5.4% מהמטופלים ב-Valsartan/Amlodipine, 3.6% מהמטופלים ב-Losartan).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מינונים מתונים של שילוב ARB עם חסמי תעלות סידן ו-Hydrochlorothiazide הפחית את לחץ הדם באופן יעיל יותר ממינון מקסימאלי של ARB עם Hydrochlorothiazide.

J Clin Hypertens (Greenwich). 2011 Aug;13(8):588-97

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה