Hypertension

Amlodipine טוב יותר מ-Lisinopril במניעת שבץ בחולים עם סיכון גבוה (מתוך Hypertension)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ספטמבר של Hypertension, עולה כי בחולים עם יתר לחץ דם וסיכון גבוה, טיפול ב- amlodipine (חוסם תעלת סידן) מוריד את הסיכון לשבץ ולתוצאות נוספות בלתי רצויות בהשוואה לשימוש ב- lisinopril (מעכב ACE).

בניגוד לכך, החומרים היו קשורים עם סיכונים דומים לאירועים קורונרים ו- lisinopril היה קשור לסיכון נמוך יותר לאי ספיקת לב. גזע ומין השפיעו על חלק מהקשרים.

המחקר התבסס על ניתוח מידע ממחקר ALLHAT (Antihypertensive and Lipid-Lowering Treatment to Prevent Heart Attack Trial). במחקר השתתפו 18,102 נבדקים, שחולקו רנדומאלית לקבל amlodipine או lisinopril, כאשר תקופת המעקב הממוצעת הייתה 4.9 שנים.

שתי התרופות לא היו שונות משמעותית בנוגע למשתנה העיקרי, התרחשות של מחלת לב פטלית או MI לא פטלי. בנוסף לכך, שיעורי התמותה מכל הסיבות, מחלת כליה בשלב סופני וסרטן היו דומים בין 2 הקבוצות.

Amlodipine  היה קשור לשיעורי שבץ נמוכים יותר בהשוואה ל- lisinopril, אך רק בנבדקים שחורים ובנשים. מחלה קרדיווסקולרית משולבת, דימום ממערכת העיכול ואנגיואדמה גם היו פחות נפוצים בקרב הנבדקים, שטופלו ב- Amlodipine, בעוד שאי ספיקת לב היה יותר נפוץ. מחלה קרדיווסקולרית בנקודת ההתחלה לא השפיעה משמעותית על הקשרים, שנצפו.

במאמר מערכת נלווה נכתב כתגובה כי המחקר הנוכחי שם סוף מוחלט למה שהיה נקרא המחלוקת של חוסמי תעלות סידן, שפרחה במשך יותר מעשור. רק מחקרים רנדומאליים מספקים עדות חזקה מספיק כדי להיות יעילים בטיפול בחולים עם יתר לחץ דם, שכיום מייצגים בין 20 ל-30% מאוכלוסיית העולם, פרופורציה העשויה לעלות במהלך העשורים הבאים.

Hypertension 2006;48:359-361,374-384

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה