HRT

הסיכון לסרטן השחלות מוכפל על ידי טיפול באסטרוגן בלבד (ASCO)

מעקב אחרי שניים מהניסויים האקראיים של ה-WHI מצא כי טיפול באסטרוגן בלבד בנשים שעברו כריתת רחם משמעותית הגדיל את שיעור ההיארעות והתמותה מסרטן השחלות לאחר גיל המעבר

שני עשורים לאחר שהמחקר הגדול של יוזמת בריאות האישה (WHI) שינה את התפיסה הקלינית לגבי טיפול הורמונלי וסרטן, ממצאים חדשים מצביעים על כך שמחקר זה ממשיך לספק תובנות משמעותיות. מעקב משני מחקרים אקראיים של WHI מצא כי אסטרוגן בלבד בנשים אחרי כריתת רחם העלה באופן משמעותי את ההיארעות והתמותה מסרטן השחלות. טיפול משולב של אסטרוגן ופרוגסטרון, לעומת זאת, לא העלה את הסיכון לסרטן השחלות והפחית משמעותית את הסיכון לסרטן רירית הרחם. כך פורסם בכנס ה – ASCO השנתי.

מחברי המאמר ערכו ניתוח משני מחקרים אקראיים מבוקרים, שכללו כמעט 28,000 נשים אחרי גיל המעבר בגילאי 50-79 ללא היסטוריה של סרטן מ-40 מרכזים ברחבי ארצות הברית. בשני המחקרים השתתפו נשים עם וללא רחם, וחולקו לטיפול הורמונלי או פלצבו. שני המחקרים הופסקו מוקדם: האחד עקב עלייה בסיכון לשבץ והשני עקב עלייה בסיכון לסרטן השד ומחלות לב וכלי דם.

משך החשיפה הממוצע לטיפול הורמונלי היה 5.6 שנים בניסוי עם טיפול משולב ו-7.2 שנים בניסוי עם אסטרוגן בלבד. במעקב של 20 שנים, נמצא כי שכיחות סרטן השחלות הוכפלה בקרב נשים שנטלו אסטרוגן בלבד. נתונים אלה מצביעים על כך שיש לשקול מחדש את השימוש באסטרוגן בלבד בקרב שורדות סרטן השחלות. עם זאת, עבור יתר הנשים, הממצאים לא צפויים לשנות את הגישה הטיפולית הנוכחית.

הממצאים מצביעים על החשיבות של מחקרים לאומיים ארוכי טווח בהבנת השפעות הטיפול ההורמונלי על בריאות הנשים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה