Hepatitis Other

שימוש מוגזם באלחוש מקומי עשוי להיות קטלני

FDA

ה-FDA (US Food and Drug Administration) הזהיר אנשי מקצוע רפואיים בנוגע לסיכונים הפוטנציאליים הקשורים לשימוש לא מפוקח של מטופל במוצרי הרדמה מקומיים עבור פרוצדורות קוסמטיות.

למרות שמשחות, קרמים וג’לים של הרדמה מקומית המכילים lidocaine, tetracaine, benzocaine ו-prilocaine בדרך כלל נרשמים על ידי הרופא לפני הפרוצדורות הרפואיות, השימוש בהן בפרוצדורות קוסמטיות יכול להיות ללא פיקוח של איש מקצוע רפואי.

כתוצאה מכך, המטופלים יכולים לצרוך כמויות מוגזמות של מוצרים מקומיים לעור שלהם, דבר המוביל לספיגה סיסטמית של מרכיב פעיל ותופעות בלתי רצויות המאיימות על החיים, כגון הפרעות בקצב הלב ופרכוסים, כך עולה מהאזהרה שנשלחה השבוע מ-MedWatch (FDA’s safety information and adverse event reporting program).

שני מקרים, שצוטטו על ידי ה-FDA, כללו נשים צעירות בנות 22 ו-25, שהשתמשו באלחוש מקומי עם מינונים גבוהים מאוד של lidocaine ו- tetracaineלרגליים שלהן לפני הסרת שיער בלייזר. בהתאם להוראות, הנשים עטפו את הרגליים שלהן בעטיפה פלסטית על מנת להעלות את אפקט הנימול של הקרמים. שתי הנשים חוו פרכוסים, הידרדרו לתרדמת ומתו עקב אפקטים רעילים של ספיגה סיסטמית.

ה-FDA גם קיבל דיווחים של אירועים בלתי רצויים קטלניים בפוטנציאל, כגון הפרעות בקצב הלב, פרכוסים, תרדמת והאטה או עצירה בנשימה לאחר שימוש במוצרי הרדמה מקומיים בילדים ובמבוגרים, כאשר נעשה בהם שימוש באינדיקציות מאושרות ולא מאושרות.

על כן, מומלץ לאנשי מקצוע רפואיים לרשום אלחוש מקומי המאושר על ידי ה-FDA בריכוזים הנמוכים ביותר הקיימים להשגת הקלה של הכאב ולייעץ למטופלים בנוגע לשימוש בטוח.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה