Hepatitis Other

חיסון רוטיני בילדות כנגד הפטיטיס A כדאי מבחינת עלות-תועלת (מתוך Pediatrics)

ממחקר חדש עולה, כי חיסון רוטיני בילדות כנגד הפטיטיס A בארה”ב דומה להתערבויות מקובלות אחרות בבריאות הציבור במונחים של עלות-תועלת.

לדברי החוקרים, החיסון כנגד הפטיטיס A הינו, ככל הנראה, אחד החיסונים הבטוחים והיעילים ביותר הקיימים.

במסגרת המחקר, העריכו החוקרים את העלות-תועלת של חיסון ההפטיטיס A הרוטיני לכל הילדים בגילאי 12 עד 23 חודשים, בהשוואה לשיעורי החיסון הנוכחיים ובהשוואה להיעדר חיסון.

בהתבסס על ה- birth cohort משנת 2005, חיסון בגיל שנה מסתיים בירידה של 172,334 במספר זיהומי הפטיטיס A ושל 32 במספר מקרי המוות ברחבי ארה”ב בהשוואה להיעדר חיסון בילדות.

נמצא, כי חיסון בגיל שנה עולה 49.3 מיליון דולר יותר מאשר ללא חיסון. בהתבסס על נתונים אלה, חיסון בגיל שנה יעלה 284 דולר לכל זיהום שנמנע, 199,000 דולר לכל שנת חיים שנשמרת, ו-28,000 דולר לכל שנת חיים משוקללת באיכות חיים מלאה.

בהשוואה ל-2003, חיסון אוניברסלי של כל בני השנה מביא לעלות נוספת של 496 דולר לכל זיהום שנמנע, 338,000 דולר לכל שנת חיים שנשמרת, ו-45,000 דולר לכל שנת חיים משוקללת באיכות חיים מלאה.

עפ”י התוצאות, עלות-תועלת של חיסון הפטיטיס A רוטיני ברחבי ארה”ב בגיל שנה דומה לזו של החיסונים האחרים המומלצים כיום.

לדברי החוקרים, אחת המסקנות מן המחקר היא שהעלות-תועלת של כיסוי חיסוני מלא במדינות עם הימצאות גבוהה של הפטיטיס A חוסכת עלויות, ולכן בעלת עדיפות גבוהה. משום כך, העובדה ששיעורי החיסון להפטיטיס A במדינות אלה מפגרים אחר החיסונים האחרים מדאיגה מעט.

החוקרים מציינים, כי החיסון נמצא באינדיקציה לשימוש החל בגיל שנה, והוא יכול להינתן יחד עם החיסונים האחרים. מאחר וחיסון ההפטיטיס A הומלץ ע”י ה-ACIP, כיסויו צריך להיות כלול במרבית ביטוחי הבריאות. לדבריהם, החיסונים בתכנית הילדים מספקים פיצוי לחולים ללא ביטוח בריאות, או לאלה שהביטוח שלהם אינו מכסה את חיסון ההפטיטיס A.

Pediatrics 2007;119:e12-e21

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה