Hepatitis Other

חיסון כנגד הפטיטיס B מעלה את הסיכון לטרשת נפוצה (Neurology)

ממצאיו של מחקר חדש מצביעים על כך שחיסון כנגד נגיף הפטיטיס B מעלה את הסיכון לפתח multiple sclerosis (MS).

כיום, בעקבות המלצות ה- World Health Organization נכלל החיסון בשגרת החיסונים הרגילה במעל 140 מדינות. בשנת 1996 השעו רשויות הבריאות בצרפת את החיסונים כנגד HBV במתבגרים עקב 200 מקרים של MS או מחלות דה-מיילניטביות אחרות שהתרחשו לאחר מתן החיסון.

בהסתמך על מאגר נתונים בבריטניה, בדקו החוקרים את נתוניהם של 163 חולים שאובחנו לראשונה כסובלים מ-MS  (בין 1993 ל-2000) וזאת כדי לבדוק האם קיים קשר בין המחלה לחיסונים השונים. כתנאי כניסה למחקר צריך היה להיות תיעוד רפואי של החולים 3 שנים לפני גילוי המחלה.לכל אחד מהחולים הותאמו בצורה רנדומלית עד 10 אנשים בריאים כבקרה (סה”כ 1,604).

החוקרים מצאו שבהשוואה למי שלא חוסן, ה-odds ratio של אדם אשר קיבל את החיסון כנגד HBV ללקות ב-MS עמד על 3.1 (מובהק סטטיסטית).

חיסונים כנגד טטנוס או שפעת לא נמצאו קשורים בסיכון מוגבר ל-MS.

לדברי החוקרים “לא ניתן כרגע לדעת האם החיסון מזרז את ההופעה של MS בחולים שיפתחו את המחלה בכל מקרה במהלך חייהם או שהוא הגורם להתפתחות המחלה באנשים המועדים לכך”.

הם הדגישו ש-95% מחולי ה-MS במחקר לא קיבלו את החיסון. ולסיכום, הם המליצו לערוך מחקרים נוספים כדי לעמוד על טיב הקשר בין חיסון ל-HBV ו-MS.

במאמר מערכת שהתיחס למחקר ציינו הכותבים שבחירת החולים עשויה היתה לגרום להטיה. בנוסף הם כתבו שלא הוצג מידע המצריך שינוי בהמלצות הקיימות כיום לגבי חיסון כנגד HBV . 

Neurology. 2004;63:772-773, 838-842

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה