Hepatitis C

הערכת ריכוז HBsAg ו-HBV DNA מבחינים בין נשאים פעילים ולא-פעילים (Gastroenterology)

הערכת רמות HBV DNA (Hepatitis B Virus DNA) ו-HBsAg (Hepatitis B Surface Antigen) מסייעת בהבחנה מהירה בין נשאים פעילים ולא-פעילים של הנגיף HBV מגנוטיפ D, כך מדווחים חוקרים מאיטליה במאמר חדש שפורסם ב-Gastroenterology.

אעפ”י שהשיטה אינה זמינה לשימוש קליני, שילוב תוצאות בדיקות HBsAg ו-HBV DNA עשוי בסופו של דבר לסייע בזיהוי המועמדים לטיפול אנטי-ויראלי ולהתאים את משך הטיפול.

עם זאת, החוקרים מזהירים כי ממצאים אלו תקפים לחולים עם נגיף HBV מגנוטיפ D בלבד, וכי ייתכנו הבדלים בהתאם לגנוטיפים השונים.

מדגם המחקר כלל 209 נשאים כרוניים של HBsAg, שליליים ל-HBeAg וחיוביים לנוגדנים כנגד HBe, עם זיהום בנגיף HBV מגנוטיפ D. חציון גיל המשתתפים עמד על 48 שנים, עם חלוקה שווה של גברים ונשים. חציון המעקב הפרוספקטיבי עמד על 34.5 חודשים, עם בדיקות דם חודשיות שנערכו בשנה הראשונה ולאחר מכן אחת לשלושה חודשים.

החוקרים מצאו כי רמות HBsAg בדם השתנו במהלך שלבים שונים של זיהום כרוני. הרמות נמוכות משמעותית בנשאים לא-פעילים, בהשוואה לנשאים פעילים עם רמות HBV DNA מתחת ל-20,000 IU/mL באופן עקבי, בהשוואה לנשאים פעילים עם רמות מעל סף זה.

השילוב של HBV DNA מתחת ל-2000 IU/mL ורמות HBsAg מתחת ל-1000 IU/mL מזהה נשאים לא-פעילים בדיוק אבחנתי של 94.3%, עם רגישות של 91.1% וסגוליות של 95.4%, ערך מנבא חיובי של 87.9% וערך מנבא שלילי של 96.7%, בהשוואה לניטור חודשי במשך שנה.

גישה זו מהווה כלי יעיל לטיפול בחולים עם זיהום כרוני בנגיף HBV.

Gastroenterology 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה