Hepa/Biliary Other

מידע מוקדם של המטופל על המחלה מהווה גורם החיזוי הבלתי תלוי היחידי לקבלת טיפול נגד הפטיטיס ( C (Journal of Viral Hepatitis)

וירוס ההפטיטיס C , HCV, הוא הגורם המוביל לצירוזיס (שחמת הכבד) ולסרטן הכבד בארצות הברית. ה-CDC, המרכז לבקרת המחלות בארצות הברית, המליץ לאחרונה לערוך “בדיקות סקר של עוקבת לידה” של אוכלוסית הבוגרים בארצות הברית על מנת להוריד את הנטל העתידי של זיהומים לא מאובחנים ב-HCV בארה”ב.

מטרת המחקר הנוכחי היתה להעריך גורמי חיזוי עצמאיים לקבלת טיפול בעוקבה של מטופלים עם HCV. החוקרים השתמשו במידע משאלון המעקב אחר זיהום ב-HCV של ה-NHANES (National Health and Nutrition Examination Surveys) שנערך בין השנים 2001-10.  

המשתתפים ב-NHANES שנמצאו חיוביים ל-HCV RNA היו במעקב של ה-CDC  למשך שישה חודשים לאחר הבדיקה הראשונית, וענו על שאלון הקשור למודעות שלהם לזיהום ולהיסטורית הטיפול או הנכונות שלהם לקבל טיפול.

בסך הכל, 500 משתתפים מה-NHANES היו חיוביים ל-HCV RNA ונותרו במעקב.  מביניהם, רק 203 השלימו את שאלון המעקב. מתוך הקבוצה הזו, רק 101 מטופלים (מחצית הקבוצה) ידעו שהם חיוביים ל-HCV  לפני ה-NHANES, ומביניהם, רק 34 קיבלו טיפול, פחות מ-20%.

בניתוח רב משתנים שערכו החוקרים, נמצא כי ידע קודם לגבי הזיהום ב-HCV במטופלים החיובים היה קשור באופן עצמאי לקבלת טיפול רפואי קבוע מרופא או מקופת חולים HMO, עם הכנסה גבוהה יותר, עם מגדר נשי, עם מצב בריאותי גרוע או סביר וכן עם הימנעות מצריכה מוגזמת של אלכוהול. מצד שני, הידע על הדבקה ב-HCV היה הגורם החוזה העצמאי היחיד לקבלת טיפול נוגד HCV (עם יחס סיכויים של 6.14).

החוקרים מסכמים אם כן כי מודעות לזיהום HCV היתה הגורם החוזה הבלתי תלוי היחיד לקבלת טיפול. לכן, לדעתם, סקירה של עוקבת לידה — birth cohort screening— של האוכלוסיה הכללית של הבוגרים בארצות הברית יכולה להביא לעליה במודעות ולזיהוי של מקרי הדבקה ב-HCV ולכן באופן פוטנציאלי לשפר את ניהול המחלה ולהוריד את נטל המחלה העתידי של HCV כמו גם להוריד את שיעור ושכיחות הסיבוכים הנלווים.

לתקציר המחקר

 J Viral Hepat. 2013;20(8):550-555

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה