Hematology Other

טיפול ב-Pacritinib עשוי לשפר הישרדות בחולים עם מיאלופיברוזיס ותרומבוציתמיה (מתוך כנס ה-ASH)

טיפול ב-Pacritinib   עשוי לשפר את ההישרדות הכוללת של חולים עם מיאלופיברוזיס עם עדות לתרומבוציתמיה, כך עולה מתוצאות מחקר PERSIST-2, אשר הוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Hematology Meeting and Exposition.

החוקרים השלימו ניתוח הישרדות של נתונים ממחקר PERSIST-2 ומצאו כי ירידה בנפח הטחול לאחר 12 שבועות בחולים שטופלו ב- Pacritinibלוותה בתוצאות הישרדות טובות יותר.

מדגם המחקר כלל 59 חולים שטופלו ב- Pacritinib (גיל חציוני של 67 שנים), כאשר ברבע מהם (25%) תועדה אבחנה של מיאלופיברוזיס בדרגת סיכון גבוהה לפי מדד Dynamic International Prognostic Scoring System.

הנתונים הצביעו על ירידה של מעל 20% בתסמינים גופניים דוגמת עייפות, תסמינים משנית לטחול דוגמת כאבי צלעות ואי-נוחות בטנית, כמו גם בתסמיני שחרור ציטוקינים דוגמת גרד, הזעות לילה וכאבי עצמות.

באופן ספציפי, לא תועדו מקרי תמותה בקרב 35 החולים שטופלו ב- Pacritinib עם תגובה לטיפול ותסמיני שחרור ציטוקינים, זאת בהשוואה לשני מקרי תמותה ב-15 החולים שלא הגיבו לטיפול התרופתי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על תועלת הישרדותית לטיפול ב- Pacritinib בחולים עם מיאלפיברוזיס, ממצא אשר לא תואר בעבר עם מעכבי JAK אחרים. הם ממליצים להשלים מחקרים נוספים להערכת מנגנונים אפשריים בבסיס השפעות הטיפול ומציינים כי ל- Pacritinib מנגנון פעולה ייחודי העשוי לעמוד בבסיס ההבדלים המתוארים.

מתוך כנס ה-ASH

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה