Hematology Other

טיפול ב- Pelabresib מפחית נפח טחול ותסמינים משנית למיאלופיברוזיס (מתוך הודעת MorphoSys)

משלב Pelabresib עם Ruxolitinib (ג’קאבי) מעלה משמעותית את שיעור החולים עם מיאלופיברוזיס שהשיגו ירידה משמעותית קלינית בנפח הטחול, כך עולה מתוצאות מחקר MANIFEST-2.

מחקר MANIFEST הינו מחקר כפל-סמיות בשלב 3 שלא הדגים סוגיות בטיחות חדשות משנית לטיפול ב- Pelabresib, מעכב BET ניסיוני, כאשר ניתן בשילוב עם Ruxolitinib, מעכב JAK.

מחברת התרופות נמסר כי הם מרוצים מאוד מהתוצאות החיוביות של המחקר, כאשר משלב Pelabresib עם Ruxolitinib הדגים ירידה משמעותית בנפח טחול ובהקלה בתסמינים השוואה לטיפול מונותרפי ב-Ruxolitinib – התועלת המרשימה ביותר שתוארה במחקרים קליניים של חולים עם מיאלופיברוזיס. חשוב מכך, הממצאים הצביעו על שיפור משמעותי בחלק גדול מהמשתתפים במחקר.

מחקר MANIFEST-2 הינו מחקר כפל-סמיות שכלל 540 מבוגרים עם מיאלופיברוזיס שלא קיבלו טיפול קודם במעכב JAK. החוקרים חילקו באקראי את החולים שנכללו במחקר לקבלת משלב Pelabresib עם Ruxolitinib או משלב פלסבו עם Ruxolitinib.

שיעור החולים שהשיגו ירידה של לפחות 35% בנפח הטחול שימש כתוצא העיקרי של המחקר, כאשר שיפור בתסמינים שימש כתוצא המשני העיקרי.

מהנתונים עולה כי שיעור החולים שהשיגו ירידה של לפחות 35% בנפח הטחול לאחר 24 שבועות עמד על 66% עם טיפול ב- Pelabresib לעומת 35% בזרוע הפלסבו (רווח בר-סמך 95% של 21.6-39.3). עוד עולה מהנתונים כי עם Pelabresib נרשמה ירידה במדד התסמינים הכולל של 15.99 נקודות לאחר 24 שבועות, בהשוואה לירידה של 14.05 נקודות בזרוע הפלסבו.

הנתונים המלאים ממחקר MANIFEST-2 יוצגו באחד הכנסים הרפואיים הקרובים.

מתוך הודעת MorphoSys

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה