Hematology Other

השוואת Bivalirudin לעומת Heparin בטיפול בזמן התערבות כלילית מילעורית בחולים עם NSTEMI (מתוך Circulation)

במאמר שפורסם בכתב העת Circulation מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם NSTEMI (או Non-ST-Segment Myocardial Infarction) המופנים להתערבות כלילית מילעורית, לא זוהו הבדלים משמעותיים בין  Bivalirudin ו-Heparin בשיעורי התמותה או אירועים איסכמיים. הטיפול ב- Bivalirudin הפחית שיעור אירועי דמם חמור לעומת Heparin.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין מידע אודות פרופיל סיכון: תועלת של Bivalirudin לעומת הפרין סביב התערבות כלילית מילעורית בחולים עם NSTEMI. מטרת המחקר הנוכחי הייתה להשוות את תוצאות הטיפול ב- Bivalirudin מול הפרין בחולים עם NSTEMI המופנים להתערבות כלילית מילעורית.

החוקרים השלימו מטה-אנליזה של נתונים ברמת מטופלים עם NSTEMI בכל חמשת המחקרים שכללו לפחות 1,000 חולים עם אוטם לבבי שהופנה להתערבות כלילית מילעורית: MATRIX, VALIDATE-SWEDEHEART, ISAR-REACT 4, ACUITY ו-BRIGHT. תוצאי הסיום העיקריים כללו את שיעורי התמותה מכל-סיבה לאחר 30 ימים ואת שיעור אירועי דמם חמורים.

המחקר כלל 12,155 חולים, מהם 6,040 חולקו לטיפול ב- Bivalirudin ו-6,115 חולקו לטיפול בהפרין.

שיעורי התמותה לאחר 30 ימים לא היו שונים משמעותית בין זרוע הטיפול ב- Bivalirudinוהפרין (1.2% לעומת 1.1%; יחס סיכויים מתוקן של 1.24, p=0.25). שיעורי תמותה לבבית, אוטם לחוזר ותרומבוזיס של התומכן גם כן לא היו שונים משמעותית.

טיפול ב- Bivalirudinהפחית את הסיכון לאירועי דמם חמור (הן באתר הגישה והן באזורים אחרים) בהשוואה לטיפול בהפרין (3.3% לעומת 5.5%; יחס סיכויים מתוקן של 0.59, p<0.0001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי טיפול ב- Bivalirudin ו-Heparin סביב התערבות כלילית מילעורית בחולים עם NSTEMI לווה בשיעור דומה של מקרי תמותה או אירועים איסכמיים, כולל תרומבוזיס של התומכן ואוטם חוזר. הטיפול ב- Bivalirudin הפחית את הסיכון לאירועי דמם חמורים לעומת הפרין משנית לדימומים באתר הגישה ואחרים.

Circulation, Sep 25, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה