Hematology Other

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את מתן Momelotinib לטיפול במיאלופיברוזיס עם אנמיה (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישר את הטיפול במעכב JAK, Momelotinib, לטיפול בחולים עם מיאלופיברוזיס ואנמיה, כך על-פי הודעה לעיתונות מטעם יצרנית התרופה GSK.

המומחים מסבירים כי Momelotinib הינו מעכב JAK הרביעי שאושר ע”י הסוכנות לטיפול במיאלופיברוזיס, אך הינו התכשיר היחיד המיועד לחולים עם רמות המוגלובין נמוכות מ-10 גרם/ד”ל. מדובר בסוגיה חשובה מאחר ובעוד שמעכבי JAK מהווים טיפול סטנדרטי למיאלופיברוזיס, אלו שאושרו בעבר לממאירות ההמטולוגית עלולים לגרום לציטופניה, בפרט אנמיה, אשר באופן אירוני מהווה מאפיין מרכזי של מיאלופיברוזיס.

Momelotinib מהווה תכשיר חדש חשוב לטיפול בחולים עם מיאלופיברוזיס עם אנמיה משמעותית יותר. לתכשיר תגובה דומה ברמת הטחול לזו שתוארה עם Ruxolitinib, מעכב JAK הראשון שאושר למיאלופיברוזיס בארצות הברית – עם שיעורים גבוהים יותר משמעותית של חוסר תלות בעירויים, אם כי תועדו שיעורי איזון תסמיני היו נמוכים יותר.

בהועדה לתקשורת נמסר כי מומחים הבהירו כי עם Momelotinib ניתן יהיה להמליץ על טיפול סטנדרטי חדש בחולים עם מיאלופיברוזיס ואנמיה.

ההתוויה הספציפית של Momelotinib הינה לטיפול במיאלופיברוזיס בדרגת סיכון בינונית או גבוהה, כולל מיאלופיברוזיס ראשוני או משני (לאחר פוליציתמיה ורה או תרומבוציטמיה ראשונית), במבוגרים עם אנמיה.

הטיפול הפומי ניתן פעם ביום ואושר על-בסיס שני מחקרים. הראשון, מחקר MOMENTUM, אשר הדגים תגובה מובהקת סטטיסטית מבחינת תסמינים קונסטיטוציונליים, תגובה של הטחול ואי-תלות בעירויים בחולים עם אנמיה תחת טיפול ב- Momelotinib לעומת Danazol.

בתת-קבוצה של חולים עם אנמיה במחקר SIMPIFY-1 הודגמה ירידה דומה בנפח הטחול עם Ruxolitinib, אך שיעורי תגובה של התסמינים שהיו נמוכים יותר מספרית.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר של Momelotinib במחקרים כללו תרומבוציטופניה, דימום, זיהום חיידקי, עייפות, סחרחורות, שלשול ובחילה.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה