Hematology Other

היעילות והבטיחות של החזר ברזל תוך-ורידי בחולי אי-ספיקת לב (Clin Res Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת Clinical Research in Cardiology מדווחים חוקרים מגרמניה על תוצאות מחקר חדש, התומכות בבטיחות ויעילות מתן Ferric Carboxymaltose (או FCM, פרינג’קט) או Ferric Derisomaltose (FDI) בחולי אי-ספיקת לב, עם הפחתת אשפוזים חוזרים בשל אי-ספיקת לב ומחלות לב וכלי דם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקר AFFIRM-AHF ו-IRONMAN הדגימו שיעורים נמוכים יותר של אשפוזים חוזרים בשל אי-ספיקת לב ותמותה קרדיווסקולארית עם טיפול תוך-ורידי ב-FCM ו-FDI, בהתאמה, בחולים עם אי-ספיקת לב וחסר ברזל.

כעת השלימו החוקרים מטה-אנליזה להערכת יעילות החזר ברזל תוך-ורידי ממחקרי AFFIRM-AHF ו-IRONMAN.  עוד הושלם ניתוח מקיף של נתונים מכלל המחקרים שבחנו את הטיפול ב-FCM או FDI בחולי אי-ספיקת לב.

מהנתונים עולה כי החזר ברזל תוך-ורידי הפחית את שיעורי התוצא העיקרי שכלל אשפוזים חוזרים בשל אי-ספיקת לב ותמותה קרדיווסקולארית (סיכון יחסי של 0.81, p=0.01), עם מספר נדרש לטיפול של 7. השפעות הטיפול היו ניטרליות מבחינה קרדיווסקולארית (יחס סיכויים של 0.88, p=0.24).

ניתוח כלל המחקרים שבחנו את הטיפול ב-FCM או FDI בחולי אי-ספיקת לב (3,258 חולים) תמך בהשפעה החיובית של טיפולים אלו על התוצא העיקרי (סיכון יחסי של 0.77, p=0.0008), עם מספר חולים נדרש לטיפול של 6.

שיעור הזיהומים (יחס סיכויים של 0.85, p=0.09), הפרעות וסקולאריות (יחס סיכויים של 0.84, p=0.34) והפרעות כלליות או באתר הזריקה (יחס סיכויים של 1.39, P=0.16) היה דומה בין הקבוצות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בבטיחות ויעילות החזר ברזל תוך-ורידי בחולי אי-ספיקת לב.

Clin Res Cardiol. 2023 Apr 19

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה