Hematology Other

תוספת אימונותרפיה לטיפול כימותרפי משפרת הישרדות תינוקות עם לויקמיה (New Engl J Med)

הוספת Blinatumomab לטיפול כימותרפי ב-Interfant-06 הינה גישה בטוחה לטיפול בתינוקות עם אבחנה חדשה של לויקמיה מסוג ALL (או Acute Lymphoblastic Leukemia) עם KMT2A-Rearrangement,, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת The New England Journal of Medicine.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הבטיחות והיעילות של Blinatumomab, מולקולה המכוונת כנגד CD19, ב-30 תינוקות עם אבחנה של KMT2A-rearrnaged ALL במהלך השנה הראשונה לחייהם.

התינוקות קיבלו טיפול כימותרפי בהתאם לפרוטוקול Interfant6 בשילוב עם מחזור יחיד לאחר טיפול אינדוקציה של Blinatumomab במינון 15 גרם/מ2 ביום למשך 28 ימים.

התוצא העיקרי של המחקר היה השפעות רעילות בעלות חשיבות קלינית, אשר הוגדרו ככל השפעה רעילה אשר נבעה באופן חלקי או ישיר מטיפול ב- Blinatumomab והובילה להפסקה קבועה של התכשיר או מות החולה.

לאורך חציון מעקב של 26.3 חודשים (טווח, 3. חודשים עד 48.2 חודשים), לא תועדו השפעות רעילות כפי שהוגדר לפי התוצא העיקרי. עם זאת, תועדו 10 אירועים חריגים חמורים: חום (4 מקרים), זיהום (4 מקרים), יתר לחץ דם (מקרה אחד) והקאות (מקרה אחד). החוקרים מדווחים כי פרופיל הרעילות תאם לזה שתואר בקרב חולים מבוגרים יותר.

לאחר טיפול ב- Blinatumomab, ב-28 חולים (93%) לא הייתה עדות למחלה שיירית מינימאלית (16 חולים) או תועדו רמות נמוכות של מחלה שיירית מינימאלית (12 חולים). כל החולים שהמשיכו בטיפול כימותרפי השיגו העדר עדות למחלה שייירית מינימאלית עם המשך טיפול.

מהנתונים עולה כי שיעורי הישרדות ללא-מחלה לאחר שנתיים עמדו על 81.6% (רווח בר-סמך 95% של 60.8-92%) ושיעור ההישרדות הכוללים לאחר שנתיים עמדו על 93.3% (רווח בר-סמך 95% של 75.9-98.3%) בקרב תינוקות שטופלו ב- Blinatumomab וכימותרפיה, בהשוואה לשיעורי הישרדות ללא-מחלה לאחר שנתיים של 49.4% (רווח בר-סמך 95% של 42.5-56%) ושיעורי הישרדות כוללים לאחר שנתיים של 65.8% (רווח בר-סמך 95% של 58.9-71.8% בקרב 214 ביקורות היסטוריות שקיבלו רק כימותרפיה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בבטיחות הוספת Blinatumomab לטיפול הכימותרפי בתינוקות עם ALL, עם שיעורי הישרדות ללא-מחלה ושיעורי הישרדות כוללים גבוהים יותר לאחר שנתיים, בהשוואה לטיפול כימותרפי בלבד.

New Engl J Med, Apr 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה