Hematology Other

השוואת Edoxaban לעומת קומדין לאחר ניתוח מסתם לבבי (מתוך כנס ACC/WCC)

מנתוני מחקר ENVALE שהוצגו במהלך הכנס הווירטואלי מטעם ה-ACC/WCC (American College of Cardiology/World Congress of Cardiology) עולה כי Edoxaban אינו-נחות בהשוואה לקומדין בחולים לאחר ניתוח החלפת מסתם לב במסתם ביולוגי. עם זאת, החוקרים מציינים כי המחקר היה קטן וכי דרושים נתונים נוספים בנושא.

המחקר בתווית-פתוחה כלל 220 חולים לאחר השתלת מסתם ביולוגי מוצלחת או תיקון מסתם מיטראלי ו/או וותין. המשתתפים חולקו באקראי לקבלת טיפול ב-Edoxaban (60 מ”ג פעם ביום, או 30 מ”ג פעם ביום בנוכחות פינוי קריאטינין בטווח 30-50 מ”ל/דקה או משקל גוף של עד 60 ק”ג) או קומדין (טיפול מותאם לפי ערכי INR בטווח 2.0-3.0) במהלך תקופת טיפול בת 3 חודשים.

תוצא היעילות העיקרי היה משלב של תמותה, אירועים תרומבואמבוליים קליניים (אירוע מוחי, אוטם לבבי, תרומבוזיס מסתם תסמיני, תסחיף ריאתי, פקקת ורידים עמוקים, או תסחיף סיסטמי) ותרומבוזיס תוך-לבבי אסימפטומטי.

בקבוצת הטיפול ב-Edoxaban לא תועדו אירועים שענו על התוצא העיקרי, זאת בהשוואה ל-4 מקרים כאלו בקבוצת הטיפול בקומדין (0% לעומת 3.67%, בהתאמה). מבין המקרים הללו, חולה אחד אובחן עם אוטם לבבי ושלושה חולים אובחנו עם תרומבוס תוך-לבבי אסימפטומטי.

תוצא הבטיחות העיקרי, דימום מג’ורי, תועד ב-2.75% מהחולים בקבוצת הטיפול ב-Edoxaban (2 אירועי דמם ממערכת העיכול ודימום פריקרדיאלי אחד) ובחולה אחד בקבוצת הטיפול בקומדין (0.92%) (p=0.013). מכאן עולה כי טיפול ב-Edoxaban היה לא-נחות בהשוואה לטיפול בקומדין.

המומחים מסבירים כי בכדי לבצע שינויים בהמלצות בקווים המנחים, ולהמליץ על שימוש בנוגדי-קרישה פומיים ישירים לאחר החלפת מסתם, נדרשים נתונים נוספים.

מתוך כנס ACC/WCC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה