Hematology Other

אירועים חריגים על-רקע טיפול אימונותרפי נפוצים יותר מכפי שדווח בתחילה (מתוך כנס ה-PCOS)

אירועים חריגים משנית לטיפול במעכבי בקרה חיסונית עשויים להיות נפוצים יותר מכפי שדווח במחקרים הקליניים המוקדמים, אשר הובילו לכניסת תרופות אלו לשימוש, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך כנס ה-Palliative and Supportive Care in Oncology Symposium.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים נתוני תביעות ממאגר ביטוח גדול, שכלל למעלה מ-150 מיליון אנשים בארצות הברית. מנתונים אלו, הם זיהו באופן רטרוספקטיבי 2,798 חולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer), אשר קיבלו טיפול במעכבי PD-1 או PD-L1, בין ינואר 2015 ועד דצמבר 2017. קבוצה זו כללה 1,998 חולים (71%) שטופלו ב-Nivolumab (אופדיבו), 699 חולים (25%) שטופלו ב-Pembrolizumab (קיטרודה) ו-101 חולים (3.6%) שטופלו ב-Atezolizumab (טיסנטריק). למעלה ממחצית מהמשתתפים (1,463 חולים, 52%) קיבלו טיפול במעכבי PD-L1 כטיפול קו-שני.

מרבית תופעות הרעילות שזוהו במחקר תועדו בשיעורים גבוהים יותר מכפי שדווח בעבר. דלקת של ההיפופיזה תועדה בשיעור גבוה פי ארבע מכפי שדווח בעבר. החוקרים במחקר KEYNOTE-24 דיווחו כי 0.6% מהמטופלים פיתחו סיבוך זה, בעוד שמהנתונים העדכניים עולה שיעור של 2.4% מהמטופלים. בנוסף, היארעות דלקת ריאות הגיעה ל-10.9%.

תת-פעילות של בלוטת התריס תועדה ב-9.2% מהחולים, אנמיה דווחה ב-5.7% ונזק כלייתי חד ב-2.8% מהחולים. אירועים גסטרואינטסטינאליים ולבביים היו נדירים יחסית. מעניין לציין כי תת-פעילות של בלוטת התריס הייתה פחות נפוצה מכפי שתואר המחקרים וייתכן כי הדבר נובע מהעדר קידוד של תת-פעילות ראשונית של בלוטת התריס, בשל הקלות באבחנה ובטיפול.

החוקרים הדגישו כי כל הרופאים המטפלים בחולים אלו, כולל אונקולוגים, רופאי משפחה ואחרים, צריכים להכיר את תופעות הלוואי הללו, שכן לא מדובר בתופעות נדירות.

מתוך כנס ה-Palliative and Supportive Care in Oncology Symposium

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה