Hematology Other

ועדת CHMP מטעם ה-EMA תומכת במספר תרופות חדשות לטיפול במחלות ממאירות (מתוך הודעת ועדת CHMP מטעם ה-EMA)

ועידת CHMP (Committee for Medicinal Products for Human use) מטעם ה-EMA (European Medicines Agency) המליצה על אישור מספר תכשירים כנגד מחלות ממאירות.

הועדה המליצה על הטיפול האימונותרפי ב-Atezolizumab לטיפול בקרצינומה אורותליאלית מתקדמת-מקומית או גרורתית, כמו גם לטיפול בסרטן ריאות מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer). הטיפול התרופתי הוביל לתגובה ממושכת בחולים שלא התאימו לטיפול קו-ראשון ב-Cisplatin וכאשר ניתן כטיפול קו-שני לקרצינומה אורותליאלית. באשר ל-NSCLC, הטיפול הובילו לשיפור הישרדותי בהשוואה ל-Docetaxel בחולים לאחר טיפול כימותרפי.

הועדה המליצ עוד על אישור Lutetium Oxodotreotide לטיפול בגידולים נוירואנדוקריניים של מערכת העיכול והלבלב שאינם נתיחים או גרורתיים ומתקדמים. הטיפול הנ”ל הוביל לשיפור הישרדות ללא-התקדמות, בהשוואה ל-Octreotide LAR, בחולים עם ממאירות ממוינת היטב.

הועדה המליצה על אישור Midostaurin לטיפול בחולים עם אבחנה חדשה של AML (Acute Myeloid Leukemia) בחולים עם עדות למוטאציית FLT3.  מעבר לזאת, התרופה הומלצה לטיפול במסטוציטוזיס סיסטמי אגרסיבי, מסטוציטוזיס סיסטמי על-רקע גידול המטווגי ולוקימיה של תאי מאסט.בחולי AML, הטיפול הוביל לשיפור שיעורי ההישרדות כאשר ניתן בשילוב עם כימותרפיה סטנדרטית.

ועדת CHMP המליצה גם על טיפול פומי ב-Telotristat Ethyl במקרים של שלשולים על-רקע תסמונת קרצינואיד בשילוב עם אנאלוגים לסומאטוסטטין. הטיפול הוביל לירידה בתדירות פעילות המעיים כל יום בחולים עם שלשולים על-רקע תסמונת קרצינואיד, שלא ניתנים היו לשליטה עם אנאלוגים לסומאטוסטטין בלבד.

הועדה נקטה עמדה שלילית בכל הנוגע ל-Etirontecan Pegol, שנועד לטיפול בסרטן שד עם גרורות מוחיות. הועדה טענה כי התועלת של הטיפול התרופתי לא הוכחה באופן מספק וכי הדיווחים אודות תועלת הטיפול התבססו על נתונים מתת-קבוצה של חולים שלקחו חלק במחקר שבכללותו, לא הדגים באופן משכנע את היעילות של הטיפול.

מתוך הודעת ועדת CHMP מטעם ה-EMA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה