Hematology Other

חשיבות שיטות למניעת התפתחות מחלות ממאירות (N Engl J Med.)

מומחים לבריאות הציבור טוענים במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine כי ניתן היה לצמצם את היקף המחלות הממאירות בארצות הברית באופן מיידי, במידה והיו מקפידים על יישום האמצעים הידועים למניעת מחלות ממאירות.

לדברי החוקרים, במהלך עשרים השנים האחרונות הם העריכו כי למעלה ממחצית ממקרי הסרטן ניתנים היו למניעה בעזרת יישום הידע שכבר נרכש בתחום. הם קוראים לקבל החזר על ההשקעה הרבה בתחומי מחקר והבנת מניעת מחלות ממאירות. לאחר השקעה לאורך למעלה מחמישים שנים, כעת הגיעה העת לקצור את הפירות, אך בשלב זה לא הוחזרה ההשקעה מאחר ולא משתמשים בכל אמצעי המניעה שהוכחו כיעילים.

משמעות אי יישום גישות מוכחות למניעת מחלות ממאירות כי מטופלים רבים מפתחים סרטן שניתן היה למנוע והולכים לעולמם עקב ממאירויות שניתנות היו למניעה.

לכן, בשלב זה יש להבין מהם המאפיינים והגורמים המובילים לשימוש לא-מלא ביכולות הקיימות למניעת מחלות ממאירות ולזהות את ההבדלים בגישה לשיטות מניעה אלו ברחבי ארצות הברית. יש להגדיל את היקף המחקר להערכת ההתמודדות הטובה ביותר עם מכשולים המגבילים יישום גישות המניעה המוכחות.

לדוגמא, הפסקת עישון הינה אמצעי מבוסס-היטב למניעת סרטן ריאות. עם זאת, לשם הצלחתה, מעשנים זקוקים לתמיכה במאמציהם להפסיק לעשן ולהמשיך ולהימנע מעישון לאורך זמן.

המסר העיקרי של הכותבים הוא כי ידוע כיצד למנוע ממאירויות רבות, כעת כל שנותר הוא להשלים את המלאכה ולעשות את הנדרש.

N Engl J Med. 2017;376:986-990

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה