Hematology Other

תוצאות מבטיחות למשלב Venetoclax עם Rituximab כנגד CLL (מתוך Lancet Oncol)

במאמר חדש, שפורסם במהלך חודש ינואר בכתב העת Lancet Oncology, מדווחים חוקרים על

טיפול משולב חדש, שאינו כולל כימותרפיה, והדגים יעילות חסרת תקדים בטיפול בחולים עם CLL  (Chronic Lymphocytic Leukemia) חוזרת או עמידה לטיפול תרופתי.

מדגם המחקר כלל חולים מבוגרים עם CLL או SLL (Small Lymphocytic Lymphoma) חוזרים או עמידים לטיפול תרופתי, שלקחו חלק במחקר בשלב 1b להערכת מינון עולה. התוצאים העיקריים כללו את פרופיל הבטיחות, במטרה לקבוע את המינון הנסבל המקסימאלי, ולקבוע מינון מומלץ של Venetoclax, כאשר ניתן בשילוב עם Rituximab (מבתרה). תוצאים משניים כללו הערכת פרופיל פרמקוקינטי והערכת יעילות, כולל תגובה כוללת, משך תגובה וזמן עד התקדמות גידול.

מינון Venetoclax נקבע כל יום על-בסיס עליה הדרגתית למינוני יעד (200-600 מ”ג) ולאחר מכן הוחל טיפול ב-Rituximab (375 מ”ג/מ”ר בחודש הראשון ו-500 מ”ג/מ”ר בחודשים 2-6).

בתקופה שבין 6 באוגוסט, 2012, ועד 28 במאי, 2014, גויסו למחקר 49 חולים. תופעות רעילות בדרגה 1-2 כללו זיהומים בדרכי נשימה עליונות (57%), שלשולים (55%) ובחילות (51%). אירועים חריגים בדרגה 1-2 תועדו ב-76% מהחולים, כאשר האירועים הנפוצים כללו נויטרופניה (53%), תרומבוציטופניה (16%), אנמיה (14%), חום נויטרופני (12%) ולויקופניה (12%).  האירועים החריגים החמורים, הנפוצים ביותר, כללו חום (12%), חום נויטרפני (10%), זיהומים בדרכי נשימה תחתונות ודלקת ריאות (6% כל אחד).

תסמונת TLS (Tumor Lysis Syndrome) תועדה בשני חולים (עם מות אחד מהם), שהחלו טיפול ב- Venetoclax במינון 50 מ”ג. לאחר הגברת אמצעי מניעת TLS והתחלת Venetoclax במינון 20 מ”ג, לא תועדו מקרים נוספים. החוקרים לא הצליחו לזהות את המינון המקסימאלי הנסבל; המינון המומלץ בשלב 2 של Venetoclax בשילוב עם Rituximab הוא 400 מ”ג.

בסיכומו של דבר, 86% מהחולים הגיבו לטיפול, כולל 51% עם תגובה מלאה. הערכת הישרדות ללא-התקדמות לאחר שנתיים והמשך תגובה לטיפול הצביעו על שיעורי של 82% ו-89%, בהתאמה.  13 חולים הפסיקו את כלל הטיפולים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי חלק ניכר מהחולים השיגו תגובה מלאה עם משלב Venetoclax עם Rituximab, כאשר 25 מבין 49 חולים השיגו תגובה מלאה, עם פרופיל בטיחות מתקבל על הדעת. היקף ומשך התגובה לטיפול תומכים במתן הטיפול המשולב לחולים עם CLL חוזר או עמיד לטיפול. טיפול זה עשוי לאפשר לחולים לשמור על תגובה גם לאחר הפסקת הטיפול.

Lancet Oncol. Published online January 12, 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה