Hematology Other

טיפול בהוספיס מלווה בשביעות רצון גבוהה יותר בקרב בני המשפחה (J Clin Oncol)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology עולה כי בני משפחה של חולים סופניים עשויים להיות שבעי רצון יותר מהטיפול בחולים הנוטים למות, במידה והטיפול בקרובים שלהם כולל טיפול הוספיס.

החוקרים בחנו את הנתונים מראיונות שכללו 1,970 בני משפחה של חולי סרטן שהלכו לעולמם. החולים סבלו כולם מסרטן מתקדם בריאות או במעי גס ורקטום וכמחצית מהחולים טופלו במסגרת הוספיס.

מהתוצאות עולה כי טיפול בהוספיס לווה בהקלה רבה יותר בתסמינים, השגת יעדי איזון כאבים ואיכות טיפול בחולים הנוטים למות. בני משפחה של חולים בהם הטיפול כלל לפחות 30 ימים של טיפול הוספיס דיווחו על איכות החיים הגבוהה ביותר.

החוקרים כותבים כי חולים רבים רואים בהוספיס כאפשרות שיש לשמור סמוך מאוד לסוף החיים. עם זאת, מהנתונים עולה כי שילוב טיפול הוספיס בשלב מוקדם מלווה בניהול טוב יותר של התסמינים, הקלה בכאב, איכות חיים טובה יותר וסיכוי גבוה יותר כי החולים יקבלו את הטיפול בו מעוניינים בסביבה שלהם.

כ-80% מהמשפחות בקבוצת טיפול הוספיס דיווחו כי היקף הטיפול בתרופות לכאב היה מדויק, זאת בהשוואה ל-73% מאלו בהם הטיפול לא כלל הוספיס. עם הוספיס, 78% מבני המשפחה דיווחו כי הטיפול הוביל להקלה מספקת בקשיי נשימה, זאת בהשוואה ל-70% מאלו בהם הטיפול לא כלל הוספיס. בנוסף, 80% מהמשפחות של חולים שטופלו במסגרת הוספיס דיווחו כי הרצונות של המטופלים נענו, זאת בהשוואה ל-74% בקבוצה המקבילה.

לפי דברי בני המשפחה, 57% מהחולים דיווחו על טיפול מצוין לקראת סוף החיים, לעומת 42% בלבד מהמשפחות האחרות.

החוקרים מציינים כי חולים עם ממאירות מתקדמת סובלים לעיתים קרובות מכאב, קשיי נשימה ומצוקה ונדרשים לטיפול אינטנסיבי, בבית החולים, במהלך הימים האחרונים לחייהם. הוספיס מציע גישה חליפית המתמקדת בנוחות ולעיתים קרובות מתן טיפול במסגרת הסביבה הביתית, גישה המועדפת בעיניי משפחות רבות.

J Clin Oncol 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה