Hematology Other

חשיבות ייעוץ בנושאי פוריות במסגרת הטיפול במחלות ממאירות (JAMA Oncol)

טיפולי פוריות לחולים צעירים עם אבחנה חדשה של מחלה ממאירו צריכים להיכלל במסגרת הטיפול השגרתי באוכלוסיה זו, כך טוענים מומחים בסדרת מאמרים שפורסמו בכתב העת JAMA Oncology בהם נבחנו סוגיות פוריות בחולי סרטן. המומחים מסכימים כי תחום שימור פוריות התקדם לנקודה בה במבוגרים וילדים המיועדים לטיפול אונקולוגי העלולים לפגוע בפוריות שלהם, ניתן כעת לשמר את הפוריות וסיכויי הבאת ילדים לעולם בעתיד.

המומחים טוענים כי לשיטתם, ייעוץ בנושא פוריות צריך לשמש חלק אינטגרלי בטיפול בחולים אונקולוגים, בדומה לניתוח פלסטי או ייעוץ גנטי לפני התחלת טיפול.

על אונקולוגים מוטלת האחריות להעלות את נושאי פוריות בפני המטופלים, מאחר וחלק גדול מהחולים עדיין המומים מבשורת האבחנה של הממאירות.

באישה צעירה המעוניית להביא ילדים לעולם, האפשרות של עיכוב ממושך בהפריה או הפרעות פוריות על-רקע טיפול אונקולוגי רק מוסיף עוד למצוקה הנפשית. בנוסף, תמיד קיים חשש באשר להשפעה של היריון על הסיכון להישנות סרטן שד.

חשוב שאונקולוגים יעלו את הדיון בנושאי גישות לשימור פוריות במסגרת הדיונים עם המטופלים. על החולים להבין את הגישות הזמינות והאפשרויות לשימור פוריות מתחילת הדרך ויהיו בקשר עם אנשי צוות המתמקדים בשימור פוריות, לצד תוכניות לטיפול במחלה.

תהליך ההערכה ע”י מומחה פוריות הואץ בשנים האחרונות, כך שהחולים יכולים לשוב לטיפול במהירות.

בשורה התחתונה, המומחים מעוניינים כי אונקולוגים יכירו את סוגיית הפוריות ויפנו את המטופלים המתאימים, בדיוק כפי שמפנים חולים לייעוץ גנטי, פלסטיקאי או פסיכולוגי.

JAMA Oncol. Published online January 28, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה