Hematology Other

מה בין עמידות לאספירין ובין חומרת אירועים מוחיים? (מתוך הכנס השנתי ה-67 מטעם ה-AAN)

בחולים עם עמידות לאספירין תתכן שכיחות גבוהה יותר של אירועים מוחיים חמורים, בהשוואה לאלו המגיבים היטב לטיפול התרופתי, כך עולה מנתונים חדשים, שפורסמו במהלך הכנס השנתי ה-67 מטעם ה-American Academy of Neurology.

מדגם המחקר כלל 310 משתתפים שהשלימו את בדיקת VerifyNow Aspirin Assay עם סף של 550 יחידות תגובה לאספירין ומעלה שהגדיר תנגודת לאספירין.

מבין 310 חולים, 86 חולים (27.7%) אובחנו עם עמידות לאספירין. מהתוצאות עלה כי חציון מדד NIHSS (National Institute of Health Stroke Scale) היה גבוה יותר בקבוצה זו, בהשוואה לחולים שהגיבו לטיפול באספירין. נפח האוטם היה גדול יותר בקרב מטופלים עמידים לטיפול באספירין.

מניתוח רב-משתנים עלה קשר מובהק בין עמידות לאספירין ובין מדד NIHSS ראשוני גבוה יותר (הבדל של 2.06 נקודות, p<0.001). בנוסף, עמידות לאספירין זוהתה כגורם מנבא משמעותי לנפח אוטם גדול יותר.

באשר למנגנון העומד בבסיס הקשר, החוקרים מסבירים כי נוגדי-טסיות דוגמת אספירין, מפחיתים הצטברות טסיות ויצירת קריש דם וגודל ותדירות תסחיפים תרומבוטיים. לפיכך, בחולים עם עיכוב טסיות לא-מספק אירוע מוחי גדול וחמור יותר עקב קריש דם גדול יותר ושיעור תסחיפים גבוה יותר, בהשוואה לאלו ללא עמידות לטיפול התרופתי.

מתוך הכנס השנתי ה-67 מטעם ה-AAN

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה