Hematology Other

הערכת הבטיחות והיעילות של Ruxolitinib בטיפול בחולים עם מיאלופיברוזיס (Haematologica)

מנתוני מחקר COMFORT-I בשלב III עולה כי הטיפול ב- Ruxolitinib, מעכב JAK1/JAK2 (Janus Kinase) מביא לשיפור משמעותי בתסמינים העיקריים ואיכות החיים של חולים עם מיאלופיברוזיס בדרגת סיכון בינונית או גבוהה, כמו גם עדויות התומכות בתועלת הישרדותית של הטיפול בהשוואה לפלסבו.

החוקרים ביקשו להעריך את היעילות והבטיחות של Ruxolitinib בטווח הארוך לאחר חציון מעקב של 149 שבועות. בעת איסוף הנתונים, כ-50% מהחולים שחולקו במקור לטיפול ב- Ruxolitinib נותרו תחת הטיפול הפעיל, בעוד שכל החולים שחולקו בתחילה לפלסבו הפסיקו את הטיפול או חצו לקבוצת הטיפול ב- Ruxolitinib. לאחר 144 שבועות, הירידה הממוצעת בנפח הטחול עמדה על 34% עם Ruxolitinib.

השיפור שתואר בעבר במדדי איכות החיים של החולים נשמר עם טיפול ממושך יותר ב- Ruxolitinib. שיעורי ההישרדות הכוללים עדיין היו עדיפים על Ruxolitinib למרות שמרבית המטופלים בקבוצת הפלסבו חצו לקבוצת הטיפול הפעיל (יחס סיכון של 0.69, p=0.0067).

מההערכות שהשלימו החוקרים עלה כי המעבר מקבוצת הפלסבו לקבוצת הטיפול הפעיל ב- Ruxolitinib תרמה לתת-הערכה של ההבדל האמיתי בהישרדות בין קבוצות הטיפול. הטיפול ב- Ruxolitinib נסבל היטב גם בטווח הארוך; לא תואר דפוס של החמרה באנמיה או תרומבוציטופניה בדרגה 3 ומעלה עם חשיפה ארוכה יותר לטיפול ב- Ruxolitinib.

נתונים אלו מספקים תמיכה נוספת ליעילות והבטיחות של Ruxolitinib בחולים עם מיאלופיברוזיס.

Haematologica. 2015 Jan 23

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה