Hematology Other

חשיפה תעסוקתית לאתילן תלת-כלורי והסיכון לממאירויות המטולוגיות (Occup Environ Med. )

בכתב העת Occupational and Environmental Medicine מדווחים החוקרים כי הקרצינוגן האפשרי, TCE (Trichloroethylene או אתילן תלת-כלורי), עדיין מעורר מחלוקת רבה, גם לאחר שסוכנות ה-Environmental Protection Agency העלתה את הסיווג של החומר לקרצינוגן לבני אדם. נתוני מטה-אנליזה עדכנית של מחקרים בנושא תומכים בקשר בין חשיפה תעסוקתית לאתילן תלת-כלורי ובין לימפומה שאינה הודג’קין.

החוקרים ערכו מטה-אנליזה של מחקרי עוקבה ומחקרי מקרה-ביקורת שבחנו את החשיפה התעסוקתית לאתילן תלת-כלורי והקשר לחמש ממאירויות לימפטיות והמטופויאטיות שונות: לימפומה שאינה הודג”קין (24 חולים), מחלת הודג’קין (13 חולים), מייאלומה נפוצה (11 חולים), לויקמיה (12 חולים) ו-Chronic/Small Lymphocytic Leukemia (7 חולים). המחקרים פורסמו בין 1950-2011 וזוהו בעקבות חיפוש במאגרי מחקרים.

כל המחקרים שנכללו בסקירה סווגו ככאלו שבחנו חשיפה תעסוקתית לאתילן תלת-כלורי באופן ספציפי, או סיווג רחב יותר של כל הממיסים מוכלרים.

סיכון מוגבר תועד במחקרים להערכת הסיכון ללימפומה שאינה הודג’קין בשילוב הנתונים מכל מחקרי העוקבה ומחקרי מקרה-ביקורת שבחנו חשיפה ל-TCE (סיכון יחסי של 1.32) ובמחקרי עוקבה שבחנו את החשיפה לאתילן תלת-כלורי (סיכון יחסי של 1.52). סיכון לא-משמעותי אך מוגבר תואר במחקרי מקרה-ביקורת להערכת חשיפה ספציפית לאתילן תלת-כלורי. החוקרים לא זיהו קשר משמעותי עם הסיכון ללימפומה שאינה הודג’קין בסיכום הנתונים ממחקרים להערכת חשיפה לממיסים מוכלרים.

מהנתונים עולה כי אין קשר משמעותי בין חשיפה תעסוקתית לאתילן תלת-כלורי ובין הסיכון למחלת הודג’קין, מייאלומה נפוצה, לויקמיה או CLL/SLL.

הסקירה המעודכנת תומכת בקשר בין חשיפה ל-TCE ובין לימפומה שאינה הודגקין.

Occup Environ Med. 2013;70(8):591-599

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה