Hematology Other

תנגודת לאספירין קשורה לחומרה קלינית ולנפח אוטם מוחי גדול יותר במטופלים עם שבץ איסכמי (Neurology)

שבץ מוחי

ע”פ מחקר חדש מ-Neurology תנגודת לאספירין קשורה עם חומרה קלינית גדולה יותר כתוצאה משבץ וגם לנפח גדול יותר של אוטם מוחי.

מטרת החוקרים הייתה לחקור את הקשר בין תנגודת לאספירין וחומרת מדדים קליניים ונויו-רדיולוגים במטופלים עם שבץ אקוטי.

המחקר היה פרוספקטיבי במרכז יחיד וכלל מטופלים עם שבץ איסכמי שקיבלו טיפול באספירין. נכללו 90 מטופלים עם שבץ אקוטי שקיבלו אספירין.

יעד המחקר המרכזי היה חומרה קלינית של שבץ כפי שנמדדה באמצעות ה-NIHSS וגודל האוטם המוחי כפי שנמדד באמצעות ASPECTS .  תנגודת לאספירין נמדדה באמצעות שימוש במערכת  VerifyNow .

הגיל הממוצע של המשתתפים היה 75  ו-64.4% מהם היו גברים. החציון של ה-NIHSS ו-ASPECTS היו 4 (בטווח של בין 3-10) ו-9 (טווח של 6-10) , בהתאמה.

תנגודת לאספירין נמצאה בקרב 28.9% מהמשתתפים. יחידת ההתנגדות החציונית (ARU) לאספירין הייתה 486.0 (בטווח שבין 432.3-557.0) .

נמצא שכל עלייה בנקודה אחת ב-ARU הייתה קשורה בעלייה של 0.03 נקודות ב-NIHSS (בטווח שבין 0.01-0.04 , p<0.001), ושל 0.02 נקודות ב-ASPECTS (בטווח של בין 0.03- ל-0.01 – , p<0.01).  בהתאמה ניתן לציין שעלייה של 1 נקודה ב-NIHSS נגרמת ע”י עליה של 33 נקודות ב-ARU , או שירידה של 1 נקודה ב-ASPECTS נגרמת כתוצאה מעלייה של 50 נקודות ב-ARU.

החוקרים מסמכים כי תנגודת לאספירין קשורה לעלייה בחומרה הקלינית של השבץ ולנפח האוטם. לדעת החוקרים, המימצאים תומכים בקיום מחקר אקראי ומבוקר בכדי לבדוק את אפשרות השימוש בטיפול נוגד טסיות חלופי במטופלים עם תנגודת לאספירין.

Arch Neurol. Published online November 19, 2012

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה