Hematology Other

התועלת של Omacetaxine בחולים עם CML עמיד לטיפול (מתוך הכנס השנתי של ASCO)

במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Clinical Oncology הוצגו שלושה מחקרים שהדגימו תוצאות מבטיחות לטיפול ב- Omacetaxine בחולים עם CML (Chronic Myeloid Leukemia) עמידה לטיפול.

שני מחקרים מצאו כי לתרופה פעילות בחולים עם מחלה בשלב הכרוני ובשלב המואץ, עם עמידות לטיפול סטנדרטי, וסקירה של נתונים מצאה כי לטיפול פרופיל בטיחות מקובל בחולים עם CML בכל שלב. התועלת הקלינית של Omacetaxine הודגמה בשני מחקרים בשלב 2 בחולים עם CML עמיד לטיפול, שלא הגיבו לטיפול קודם לפחות ב-Imatinib; חלק גדול מהחולים היו עמידים או לא סבלו את הטיפול ב-Dasatinib ו/או Nilotinib.

המחקר הראשון כלל נתונים משני מחקרים בשלב 2. המדגם כלל 81 חולים עם CML בשלב הכרוני שהיו עמידים לטיפול (69 חולים) ללפחות שני תכשירים ממשפחת TKI (Tyrosine Kinase Inhibitors), לא סבלו לפחות שני תכשירים ממשפחה זו (7 חולים), או היו עמידים לתכשיר אחד ולא סבלו תכשיר אחר (5 חולים).

החולים טופלו ב- Omacetaxine במינון 1.25 mg/m2 בזריקה תת-עורית, פעמיים ביום, למשך 14 ימים רצופים, או פחות מכך, במהלך טיפול אינדוקציה בן 28 ימים, ולמשך עד 7 ימים במחזור כטיפול אחזקה.

ב-13 חולים עמידים לטיפול נרשמה תגובה ציטוגנטית מג’ורית (19%), וכך גם בשני חולים שלא סבלו את הטיפול (29%) ובחולה אחד עם עמידות/אי-סבילות לטיפול (20%). חציון ההישרדות הכולל היה 33.9 חודשים בקבוצה העמידה לטיפול, 25 חודשים בקבוצה עם עמידות/אי-סבילות לטיפול.

תופעות לוואי בדרגה 3/4 עקב הטיפול דווחו ע”י 66 חולים (81%). התופעות הנפוצות כללו תרומבוציט ופניה ונויטרופניה, ו-15 חולים פיתחו אירועים שדרשו הפסקה של הטיפול. תועדו תשעה מקרי תמותה במדגם, בעיקר בשל התקדמות המחלה ואלח-דם.

במחקר אחר בחנו חוקרים את הטיפול ב- Omacetaxine בחולים שקיבלו טיפול קודמים רבים, עם CML בשלב כרוני או מואץ. המחקר כלל תת-קבוצה של חולים משני מחקרים בשלב 2 , עם סך כולל של 122 חולים; 62 שקיבלו טיפול קודם בשני תכשירים ממשפחת TKI ו-60 חולים שקיבלו קודם לכן את כל שלושת תכשירי TKI המאושרים לשימוש. בנוסף, חלק גדול מהחולים קיבלו טיפול קודם בתכשירים שאינם ממשפחת TKI.

מבין 45 החולים עם CML בשלב הכרוני שקיבלו טיפול קודם בשני תכשירים ממשפחת TKI, ב-12 חולים (27%) תועדה תגובה ציטוגניטית מג’ורית וכך גם ב-11% מהחולים שטופלו קודם לכן בשלושה תכשירים ממשפחת TKI.

תופעות לוואי בדרגה 3/4 תועדו ב-52 חולים (84%) שקיבלו בעבר טיפול בשני תכשירים ממשפחת TKI וב-42 חולים (70%) שקיבלו בעבר טיפול בשלושה תכשירים. התופעה הנפוצה ביותר הייתה תרומבוציטופניה.

במחקר השלישי נכללו 207 חולים עם עמידות או אי-סבילות לטיפול קודם בתכשירי TKI מאושרים, כולל 108 חולים עם מחלה בשלב כרוני, 55 עם מחלה בשלב מואץ ו-44 חולים עם מחלה בשלב בלאסטים. מדובר היה בסקירה הגדולה ביותר להערכת בטיחות הטיפול.

החוקרים מצאו כי לטיפול תת-עורי ב- Omacetaxine פרופיל בטיחות מקובל בחולים עם CML בכל השלבים. החולים קיבלו חציון של ארבעה מחזורי טיפול; 80% דיווחו על תופעת לוואי המטולוגית אחת, לכל הפחות, 60% דיווחו על תופעות לוואי חמורה, 30% דיווחו על תופעת לוואי המטולוגית ו-34% נדרשו לאשפוז. 15% הפסיקו את הטיפול בשל תופעת לוואי חמורה.

בסה”כ נרשמו 49 מקרי תמותה (24%), כולל 15 בשלב כרוני, 11 בשלב מואץ ו-23 בשלב בלאסטים. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כללו תרומבוציטופניה (60%), אנמיה (51%), שלשולים (40%), נויטרופניה (37%) ובחילות (30%). תגובות באתר ההזרקה תוארו ב-32% מהחולים, אך לרוב היה מדובר בתופעות בדרגה קלה. זיהומים תוארו ב-51%, כולל 16% זיהומים בדרגה 3/4.

2012 Annual Meeting of the American Society of Clinical Oncology (ASCO):

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • האם אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 מעכבים משמעותית את התרוקנות הקיבה? (Am J Gastroenterol)

    האם אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 מעכבים משמעותית את התרוקנות הקיבה? (Am J Gastroenterol)

    בקרב חולים שטופלו באגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 תועד עיכוב מתון בלבד בהתרוקנות קיבה של מזון מוצק ולא תועד כל עיכוב משמעותי בהתרוקנות נוזלים, בהשוואה לאלו שקיבלו פלסבו, עדות לכך שייתכן ואין צורך בהפסקת הטיפול בתרופות אלו לפני התערבות ניתוחית, כך כותבים חוקרים במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Gastroenterology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אגוניסטים […]

  • הנציבות האירופית אישרה את משלב Osimertinib עם כימותרפיה כקו-ראשון לטיפול בסרטן ריאות מתקדם עם מוטציית EGFR (מתוך הודעת הנציבות האירופית)

    הנציבות האירופית אישרה את משלב Osimertinib עם כימותרפיה כקו-ראשון לטיפול בסרטן ריאות מתקדם עם מוטציית EGFR (מתוך הודעת הנציבות האירופית)

    הנציבות האירופית (European Commission) אישרה את מתן Osimertinib (טאגריסו) בשילוב עם Pemetrexed וכימותרפיה על-בסיס פלטינום כקו טיפול ראשון במבוגרים עם סרטן ריאות מתקדם מסוג NSCLC (או Non-Small Cell Lung Cancer) חיובי למוטציית EGFR עם עדות למוטציות L858R או מחיקות אקסון 19. המומחים מסבירים כי אבחנת סרטן ריאות באירופה עולה על 450,000 מקרים בשנה. כ-10-15% מהחולים […]

  • התועלת של Spironolactone בנשים עם הידראדניטיס סופורטיבה (Int J Women’s Dermatol)

    התועלת של Spironolactone בנשים עם הידראדניטיס סופורטיבה (Int J Women’s Dermatol)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת International Journal of Women’s Dermatology עולה כי ל- Spironolactone תועלת בנשים בגיל הפוריות עם אבחנה של הידראדניטיס סופורטיבה בדרגה קלה, בפרט במידה והטיפול ניתן בשלב מוקדם. המחקר הרטרוספקטיבי כלל 157 נשים בגילאי 12-50 שנים (גיל חציוני של 36.5 שנים) עם אבחנה של הידראדניטיס סופורטיבה, אשר טופלו ב- Spironolactone במשך לפחות […]

  • התועלת של משלב פרדניזון ואוגמנטין בטיפול בהתלקחויות הידראדניטיס סופורטיבה (Int J Women’s Dermatol)

    התועלת של משלב פרדניזון ואוגמנטין בטיפול בהתלקחויות הידראדניטיס סופורטיבה (Int J Women’s Dermatol)

    טיפול פומי משולב בפרדניזון ואוגמנטין מהווה גישת טיפול קצר-טווח יעילה לטיפול בהתלקחויות הידראדניטיס סופורטיבה ומפחית את היקף הביקורים לחדרי מיון, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת International Journal of Women’s Dermatology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות טיפול ארוך-טווח, חולים עם הידראדניטיס סופורטיבה חווים לעיתים קרובות התלקחויות של המחלה. לעיתים קרובות חולים עם התלקחות המחלה […]

  • טיפול ב-Vocacapsaicin מפחית כאב ושימוש באופיואידים לאחר-ניתוח (Anesthesiology)

    טיפול ב-Vocacapsaicin מפחית כאב ושימוש באופיואידים לאחר-ניתוח (Anesthesiology)

    במאמר שפורסם בכתב העת Anesthesiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Vocacapsaicin במהלך ניתוח בוהן קלובה (Hallux Valgus) מפחית כאב ושימוש באופיואידים במהלך 96 השעות הראשונות לאחר-ניתוח, ללא רעילות מקומית או סיסטמית. החוקרים השלימו מחקר אקראי, מבוקר-פלסבו, שכלל 147 חולים שעברו ניתוח בוהן קלובה. המשתתפים חולקו באקראי לקבלת 14 מ”ל של Vocacapsaicin […]

  • טיפול בתרופות להפחתת משקל עשוי להפחית את הסיכון לממאירות בחולים עם סוכרת (JAMA Netw Open)

    טיפול בתרופות להפחתת משקל עשוי להפחית את הסיכון לממאירות בחולים עם סוכרת (JAMA Netw Open)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open עולה כי טיפול בתכשירים ממשפחת GLP-1RA בחולים עם סוכרת מסוג 2 עשוי להפחית את הסיכון להתפתחות מחלות ממאירות שנקשרו עם השמנה, בהשוואה לטיפול באינסולין. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 הם תכשירים המשמשים לטיפול בהשמנה וסוכרת, כאשר המשפחה כוללת את התכשירים Wegovy, Ozempic, Zepbound […]

  • האם בדיקה גנטית יכולה לנבא תגובה ל-Semaglutide? (מתוך כנס ה-ADA)

    האם בדיקה גנטית יכולה לנבא תגובה ל-Semaglutide? (מתוך כנס ה-ADA)

    מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ADA (או American Diabetes Association) עולה כי בדיקה גנטית לזיהוי נטייה להפרעה בשובע לאחר ארוחה (Abnormal Postprandial Satiety) עשויה לסייע בחיזוי טיב התגובה לטיפול ב-Semaglutide, אם כי לא הודגם קשר דומה עם הטיפול בתכשיר אחר מאותה משפחה. הבדיקה הינה חלק מהפורטפוליו של MyPhenome Obesity Phenotyping Portfolio של חברת […]

  • האם טיפול ב-Semaglutide מעלה את הסיכון ל-NAION? (מתוך JAMA Ophthalmol)

    האם טיפול ב-Semaglutide מעלה את הסיכון ל-NAION? (מתוך JAMA Ophthalmol)

    בחולים עם סוכרת מסוג 2, עודף-משקל או השמנת-יתר, טיפול ב-Semaglutide מלווה בסיכון מוגבר לאבחנה של NAION (או Non-Arteritic Anterior Ischemic Optic Neuropathy), כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Ophthalmology. המחקר הרטרוספקטיבי כלל 16,827 חולים ממרכז Massachusetts Eye and Ear בבוסטון. החוקרים התמקדו ב-710 חולים עם סוכרת מסוג 2 , כולל 194 חולים שקיבלו […]

  • אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אלופציה אראטה, הפרעת שיער אוטואימונית לא צלקתית, הינה בעלת שיעור היארעות של עד כ-2% במהלך החיים ועלולה להשפיע על תחומים פסיכולוגיים, רגשיים וחברתיים. יהונתן ניסן משתף את מאמר העוסק בהפרעה מה- U.S. Pharmacist, בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג.

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה