Hematology Other

הערכת הטיפול בכאב ובמשככי כאבים בחולים עם מחלות ממאירות (J Clin Oncol.)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולים הבדלים ניכרים בטיפול בכאב בחולים עם גידולים סולידיים נפוצים, כאשר בחולים מקבוצות מיעוטים לעיתים קרובות לא ניתן טיפול מספק.

במסגרת המחקר נכללו 3,123 חולים אמבולטוריים עם ממאירות פולשנית של השד, הערמונית, המעי הגס/הרקטום או הריאות. המשתתפים נכללו במחקר ללא תלות בשלב הטיפול או המחלה. בעת הערכה ראשונית ו-4-5 שבועות לאחר מכן, החולים השלימו שאלון שכלל 25 שאלות בנוגע לכאב, הפרעה לתפקוד ותסמינים אחרים.

מבין 3,023 החולים שנמצאו בסיכון לכאב, 2,026 (67%) דיווחו על כאב או צורך במשככי כאבים בעת ההערכה הראשונית; מבין אלו, 670 חולים (33%) קיבלו טיפול לא-מספק לשיכוך כאבים. החוקרים לא מצאו הבדלים באיכות הטיפול בין הביקור הראשוני והביקורים במהלך תקופת המעקב. מניתוח רב-משתנים עולה כי הסיכויים של חולים לבנים, לא-היספאנים, לקבלת טיפול לא-הולם היו נמוכים כמעט במחצית, בהשוואה לחולים השייכים לקבוצות מיעוט (יחס סיכויים של 0.51, p=0.002).

גורמים מנבאים אחרים למתן טיפול לא-הולם להקלה על כאבים כללו מצב תפקודי טוב, קבלת טיפול במרכז לטיפול בבני מיעוטים ומחלה לא-מתקדמת ללא טיפול נוכחי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מרבית החולים עם גידולים סולידיים נפוצים מתמודדים עם סוגיות הנוגעות לכאב וטיפול במשככי כאבים. ישנם הבדלים משמעותיים באופי הטיפול בכאב, עם שכיחות גבוהה של תת-טיפול בחולים מקבוצות מיעוט. ממצאים אלו נותרו לאחר חודש מעקב ומדגישים את מורכבות בעיות אלו.

J Clin Oncol. Published online April 16, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה