Hematology Other

מצב הברזל והערכת היעילות והבטיחות של Ferric Carboxymaltose בטיפול בחולים עם מחלות מעי דלקתיות (Digestion)

בכתב העת Digestion פורסמו תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Ferric Carboxymaltose הינו טיפול בטוח, יעיל ונסבל היטב כנגד חסר ברזל בחולים עם מחלות מעי דלקתיות (IBD או Inflammatory Bowel Disease).

החוקרים בחנו את המקרים של חסר ברזל ותגובה תרפויטית לאחר טיפול תוך-ורידי ב- Ferric Carboxymaltose במדגם גדול של חולים עם מחלות מעי דלקתיות.

החוקרים ניתחו באופן רטרוספקטיבי את הנתונים אודות 250 חולים עם מחלת מעי דלקתית, להערכת חסר ברזל ואנמיה על-רקע חסר ברזל. הם התמקדו בתת-קבוצה להערכת התועלת ותופעות הלוואי של תוספי ברזל בצורת Ferric Carboxymaltose.

ב-54.4% מהמשתתפים במחקר ריכוז הברזל בדם עמד על 60 מיקרוגרם לד”ל, או פחות, ב-81.2% רמות הברזל עמדו על 100 ננוגרם למ”ל, או פחות וב-25.6% ריכוז ההמוגלובין עמד על עד 12 גרם לד”ל (נשים) או עד 13 גרם לד”ל (גברים) לפני הטיפול ב- Ferric Carboxymaltose.

לאחר חציון מינון ל 500 מ”ג של Ferric Carboxymaltose, ב-74.7% מהחולים ערכי ברזל הגיעו אל מעל 60 מיקרוגרם לד”ל, ב-61.6% ערכי פריטין עלו על 100 ננוגרם למ”ל וב-90.7% ערכי המוגלובין עלו על 12/13 גרם לד”ל במהלך המעקב (p<0.0001 לכל המדדים, בהשוואה לערכים לפני הטיפול). תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כללו עליה זמנית באנזימי כבד בגברים עם גורמי סיכון (p=0.008, יחס סיכויים של 8.62).

החוקרים מסכמים וכותבים כי חסר ברזל ואנמיה הן תופעות נפוצות בחולים עם מחלות מעי דלקתיות. הטיפול ב- Ferric Carboxymaltose נמצא יעיל, בטוח ונסבל היטב בחולים אלו עם חסר ברזל.

Digestion. 2011 Dec 14;85(1):47-54.

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה