Hematology Other

מתן תפוזים להקלה על תסמינים הכרוכים בטיפול ב-DMSO במהלך עירוי מח-עצם (Cancer Nurs)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי מתן פלחי תפוזים עשוי להקל על התסמינים הנלווים למתן עירוי תאי גזע, עקב החומר המשמר DMSO (Dimethyl Sulfoxide). החוקרים קובעים כי מדובר בגישה בטוחה ויעילה, אך קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במשך למעלה מעשרים שנים, אחיות באונקולוגיה במרכזים לטיפול במחלות ממאירות הציעו פרוסות תפוזים לחולים במהלך עירוי חוזר של HPC (Hematopoietic Progenitor Cell) להקלה על תסמינים הנובעים מהחומר המשמר DMSO .

במסגרת המחקר האקראי ביקשו החוקרים להעריך את הישימות והיעילות של מתן פרוסות תפוזים (Orange Intervention), ריחות תפוזים (Orange Aromatherapy) או נשימה עמוקה (קבוצת ביקורת) כנגד תופעות הלוואי במהלך עירוי HPC.

60 מבין 72 החולים שהסכימו לקחת חלק במחקר חולקו באקראי לטיפול בפרוסות תפוזים (19 חולים), ארומתרפיה של תפוזים (23 חולים) או קבוצת ביקורת (18 חולים). במהלך מתן שתי שקיות תאים בעירוי, בקבוצת החולים להם ניתנו פרוסות תפוזים נרשמה הקלה גדולה יותר משמעותית עם התסמינים (P=0.032). בקרב חולים ששקלו פחות מ-90 קילוגרמים, עוצמת התסמינים בקבוצה הנ”ל הייתה נמוכה משמעותית (p=0.012).

החוקרים מסכמים וכותבים כי תפוזים מהווים התערבות פשוטה ולא-פולשנית להקלה על תופעות לוואי הנלוות למתן DMSO במהלך עירוי אוטולוגי של HPC. הם קוראים לערוך מחקרים נוספים על-מנת לאשר את תוצאות המחקר.

Cancer Nurs. 2011;34(5):361-368

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה