Hematology Other

התועלת של טיפול משולב כנגד CLL (מתוך Lancet Oncol.)

חוקרים מאירופה וצפון אמריקה מדווחים על אפשרות טיפול חדשה לחולים שקיבלו טיפול קודם כנגד CLL (Chronic Lymphocytic Leukemia). צוות החוקרים הבינלאומי מצא כי שילוב טיפול כימותרפי ב-Fludarabine (פלודרה) עם נוגדן חד-שבטי Alemtuzumab (מבקמפאת’) הביא לעליה משמעותית בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות ובשיעורי ההישרדות הכוללים בחולים עם הישנות CLL או מחלה עמידה לטיפול תרופתי, בהשוואה לטיפול ב-Fludarabine בלבד.

החוקרים מציינים כי השיפור בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות ובשיעורי ההישרדות כלל את החולים עם מחלה מתקדמת. עם זאת, התועלת ההישרדותית הכוללת לא תועדה בחולים עם מחלה בשלב מוקדם.

במסגרת המחקר, החולים טופלו בשילוב Fludarabine עם Alemtuzumab (168 חולים), בהשוואה לקבוצת חולים שחולקה באקראי לטיפול ב-Fludarabine  בלבד (167 חולים). הטיפול המשולב הוביל לחציון הישרדות ללא-התקדמות טוב יותר משמעותית (23.7 חודשים, בהשוואה ל-16.5 חודשים, HR = 0.61, p=0.0003) ושיעורי הישרדות כוללים טובים יותר (HR = 0.65,  p=0.021).

בעת הערכת התוצאות, שיעורי ההישרדות בקבוצת הטיפול המשולב עמדו על 70%, בהשוואה ל-60% מהמטופלים בקבוצת הטיפול ב-Fludarabine בלבד.

בקבוצת הטיפול המשולב תועדה שכיחות גבוהה יותר של תופעות לוואי בדרגה 3 ו-4 (34%) בהשוואה לטיפול מונותרפי (25%), אך ללא הבדל באחוז החולים שהפסיקו את הטיפול (23% לעומת 19%) או מתו (2% לעומת 4%) במהלך הטיפול.

יתרה מזאת, מרבית תופעות הלוואי הללו היו צפויות ונבעו מהטיפול ב-Alemtuzumab (בעיקר לימפופניה או לויקופניה ותגובות באתר העירוי).

החוקרים מציעים לשקול מתן הטיפול המשולב כטיפול קו-שני בחולים עם CLL.  עם זאת, הם מעלים את האפשרות של עמידות ל-Fludarabine במסגרת טיפול קו-שני, בחולים שטופלו בעבר בתרופה. עמידות ל-Fludarabine הינה נושא חשוב בטיפול ב-CLL, מאחר שמלווה בפרוגנוזה חמורה יותר.

החוקרים מציינים כי השיפור בן שבעה חודשים בחציון ההישרדות ללא-התקדמות והשיפור של 7% בשיעורי התגובה הכוללים שתועדו עם הטיפול המשולב, דומים לשיפור שתועד עם משלב אחר של טיפול כימותרפי ואימונו-כימותרפי.

Lancet Oncol. Published online October 11, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה