Hematology Other

מקומו של טיפול רדיו-כירורגי במקרים של גרורה מוחית בודדת (Cancer)

חוקרים מגרמניה מדווחים במאמר חדש שתוצאותיו פורסמו בכתב העת Cancer כי שילוב הקרנה לכל המוח (Whole-Brain Irradiation) עם רדיו-כירורגיה נמצא עדיף על טיפול נוירו-כירורגי בהשגת בקרה מקומית של גרורה מוחית בודדת.

מדגם המחקר כלל 41 חולים שעברו תחילה הקרנה לכל המוח, לאחר מכן טיפול רדיו-כירורגי. 111 חולים נוספים עברו תחילה טיפול נוירו-כירורגי, ולאחריו הקרנה לכל המוח. בכל המקרים מדובר היה בגרורה מוחית בגודל של עד 4 סנטימטרים.

שיעורי הבקרה המקומית לאחר שנה אחת עמדו על 56% בקבוצת הטיפול הנוירו-כירורגי, בהשוואה ל-87% בקבוצת הטיפול הרדיו-כירורגי (p=0.001). שיעורי הישרדות לאחר שנה אחת היו דומים מבחינה סטטיסטית (53% ו-61%, בהתאמה).

מאחר שהקרנה למוח בשילוב עם טיפול רדיו-כירורגי הינה גישה פחות פולשנית ונראה כי מובילה לבקרה מקומית טובה יותר, נראה כי זוהי הגישה המועדפת עבור חולים רבים עם גרורה מוחית בודדת.

בקרה מקומית מוגדרת בנוכחות העדר התקדמות או הישנות בבדיקת הדמיה בתהודה מגנטית (MRI) של המוח.

מדגם המחקר כלל 34 נשים עם סרטן שד, 72 חולים עם סרטן ריאות ו-46 חולים עם ממאירות ראשונית באתרים אחרים.

15% מהחולים בכל קבוצה פיתח רעילות חדה בדרגה 2 ומעלה, דוגמת בחילות או חולשה. 5% מהחולים בקבוצת טיפול רדיו-כירורגי ו-7% מהחולים בקבוצת טיפול נוירו-כירורגי פיתחו רעילות מאוחרת, כולל חסרים נוירו-קוגניטיביים או הפרעות ראייה.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים אקראיים לאישור הממצאים.

Cancer 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה