Hematology Other

קסרלטו של באייר זוכה בפרס הגליין לשנת 2010 (באייר)


התכשיר של חברת באייר,  קסרלטו rivaroxaban) ) נכלל במהדורה מיוחדת של ה- Annals of the New York Academy of Science אשר  מציגה את זוכי פרס הפריקס גליאן ל-2010 (Prix Galien ) .

המאמר “גילוי ופיתוח rivaroxaban ” מתאר את המחקרים הפרה-קליניים והקליניים הנרחבים שנעשו במהלך הפיתוח של התרופה נוגדת הקרישה במינון חד יומי, וכן את הפוטנציאל הקליני שלה.

קסרלטו היא התרופה הראשונה עם מגנון ישיר של חסימת פקטור Xa שאושרה למניעה של פקקת ורידים (VTE ) במבוגרים העוברים ניתוח של החלפת מפרק ברך או ירך  אלקטיבי. הזכייה בפרס היא עבור Best Pharmaceutical Agent .

הפריקס גליין מכיר בהישגים יוצאים מן הכלל בשיפור הבריאות באמצעות פיתוחים של טיפולים חדשניים והוא נחשב כמקביל לפרס נובל של המחקר הביופרמצבטי .

במאמר מצויין ש- VTE הוא אתגר בריאותי משמעותי המשפיע על מילוני אנשים מידי שנה כאשר הטיפול הנוגד קרישה הקיים סובל ממגבלות משמעותיות כולל הצורך לניטור קבוע ותגובות לא צפויות לטיפול.

בהודעת החברה מצוטט ד”ר פרנק מיסלוויץ, מנהל הפיתוח העולמי של באייר בתחומי הקרדיווסקולר ונוגדי הקרישה, והמחבר הראשי של המאמר שאומר:  “התחלנו לבדוק את פקטור Xa כיעד לפיתוח תרופה נוגדת קרישה פומית עוד ב-1998. מאז, התכנית הקלינית הנרחבת שתמכה ב- rivaroxaban הפכה אותה לתרופה האורלית החוסמת את פקטור Xa הנחקרת ביותר בעולם. יותר מכך, התוצאות של תכנית המחקר הראו שהמאפיינים של rivaroxaban כטיפול פומי מציגים תגובה נוגדת קרישה צפוייה, שיעור נמוך של אינטראקציות עם תרופות נפוצות אחרות, חלון תראופוטי רחב וללא צורך בניטור קרישה שגרתי ושינויים במינונים. כל אלה גורמים לכך שה- rivaroxaban הוא טיפול מונע קרישים פשוט המתאים למצבים רבים.”

לדיווח המלא באתר באייר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה