Hematology Other

שילוב Fludarabine עם Rituximab בטוח כטיפול קו-ראשון כנגד CLL סימפטומאטי (J Clin Oncol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסם ב-Journal of Clinical Oncology עולה כי Rituximab (מבטרה) הינו טיפול בטוח ויעיל עד כ-10 שנים בחולים עם CLL (Chronic Lymphocytic Leukemia).

לדברי החוקרים, כימואימונותרפיה, הכוללת מתן Rituximab ל-CLL, הינה טיפול קו-ראשון סטנדרטי בחולים רבים. המחקר הנוכחי מאשר את הבטיחות והיתרונות במהלך תקופות זמן ארוכות.

לפני למעלה מעשור, Rituximab הוכח כטיפול יעיל כנגד לימפומות וההנחה הייתה כי התוצאות יהיו דומות גם בחולים עם CLL. עם זאת, מחקרים קודמים להערכת הטיפול ב- Rituximab כתכשיר בודד היו יחסית מאכזבות, בהשוואה להצלחה כנגד לימפומה.

בהשוואה ללימפומה, שיעורי התגובה בחולים עם CLL נעו בטווח 10-15%. עם זאת, Rituximab הינו טיפול קל בהרבה לשימוש ובטוח יותר מתכשירים אחרים המשמשים כנגד CLL. במקום מתן הטיפול כתכשיר בודד, נראה כי התועלת הרבה ביותר ל- Rituximab תועדה כאשר ניתן כטיפול משולב, בעיקר עם Fludarabine ו-Cyclophosphamide.

מדגם המחקר כלל 104 חולים עם CLL סימפטומאטי, לא-מטופל, שהיו במעקב למשך חציון של 117 חודשים. 53 חולים טופלו תחילה באופן סדרתי ב-Fludarabine ו-Rituximab ו-51 קיבלו בו זמנית את הטיפול בשני התכשירים.

חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 42 חודשים וחציון ההישרדות הכוללת עמד על 85 חודשים.

לאחר חמש שנים, שיעורי ההישרדות ללא התקדמות עמדו על 27% ושיעורי ההישרדות עמדו על 71%. החוקרים מעריכים כי 10 שנים לאחר הטיפול, שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות עמדו על 13%.

כמו כן, החוקרים תתי-קבוצות עם תוצאות טובות יותר על-בסיס המבנה הגנטי של האימונוגלובין. מניתוח סטטיסטי עולה קשר משמעותי בין IgVH ללא מוטאציות ובין ירידה בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות ובשיעורי ההישרדות הכוללים, בחולים עם אבנורמליות ציטוגנטית del (17p13.1) ו-del (11q22.3) שיעורי ההישרדות הכוללים היו נמוכים יותר משמעותית בהשוואה לחולים ללא אבנורמליות ציטוגנטית אלו.

עם זאת, לא ברור כיצד יש להעזר במידע הגנטי הנ”ל, מאחר שאין דרכים מוכחות לשיפור התוצאות באוכלוסיות אלו.

J Clin Oncol. Posted online February 14, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה