Hematology Other

התועלת ההישרדות של הטיפול ב-Eribulin במקרים של סרטן שד גרורתי (Lancet)

לראשונה, תכשיר יחיד, Eribulin (Halaven) הביא לשיפור משמעותי בהישרדות של נשים עם סרטן שד גרורתי, לאחר טיפולים מרובים כנגד המחלה הממארת. הממצאים מבוססים על המחקר EMBRACE בשלב III שפורסמו ב-Lancet.

בעקבות תוצאות המחקר החוקרים קבעו כי Eribulin הביא לשיפור משמעותי ובעל משמעות קלינית בהישרדות הכוללת, בהשוואה לטיפול שניתן לפי בחירת הרופא המטפל, בנשים עם סרטן שד גרורתי לאחר טיפולים קודמים רבים.

המשתתפות במחקר טופלו כבר בשני משטרי טיפול כימותרפי, כולל אנתרציקלינים וטקסן. הן חולקו באקראי ביחס 2:1 לטיפול ב- Eribulin (1.4 מ”ג למ”ר במתן תוך-ורידי למשך 2-5 דקות, בימים 1-8 במחזור של 21 ימים), או טיפול לפי בחירת הרופא. רופאים רבים בחרו בטיפול ב-Vinorelbine, Gemcitabine או Capecitabine, ואף אחד לא בחר בטיפול תומך אופטימאלי, למרות שזו הייתה אחת האפשרויות.

ההבדל בין הקבוצות בשיעורי ההישרדות הכוללת היה מובהק סטטיסטית; חציון ההישרדות היה 13.1 חודשים עם Eribulin ו-10.6 חודשים עם טיפול לפי בחירת הרופא (HR = 0.81, p=0.041).

התועלת ההישרדותית הינה בעלת משמעות קלינית, מאחר שחציון התועלת ההשרדותית של 2.5 חודשים הינה עליה של 23% בנשים אלו. מדובר בתוצאות דומות בהשוואה בין Docetaxel ובין Mitomycin עם Vinblastine (31%), ועם Capecitabine ו-Docetaxel בהשוואה ל-Docetaxel בלבד (26%).

בנוסף, הם מציינים כי התועלת ההישרדותית עם Eribulin לא הייתה כרוכה ברעילות חמורה. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כללו חולשה ועייפות (54% מהמטופלים ב- Eribulinלעומת 40% מהמטופלים לפי בחירת הרופא) ונויטרופניה (52% לעומת 30%). תופעת הלוואי הנפוצה ביותר שהובילה להפסקת הטיפול ב- Eribulin הייתה נוירופתיה פריפרית (5%).

Lancet. Published online March 3, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה