Hematology Other

קנאביס מגביר תאבון בחולי סרטן (Ann Oncol.)

המרכיב הפעיל בקנאביס מעורר תאבון בחולים עם מחלות ממאירות מתקדמות, כך עולה מתוצאות מחקר פיילוט שפורסמו ב-Annals of Oncology.

החוקרים מקנדה מצאו כי THC (Delta-9 Tetrahydrocannabinol) עשוי לשפר את תחושת הטעם בחולים אלו.

במחקר הנוכחי החוקרים בחנו את הצורה הסינתטית של Delta- THC, המשווקת תחת השם המסחרי Dronabinol (מרינול), שאושרה לראשונה בשנת 1986 לטיפול בבחילות והקאות על-רקע טיפול כימותרפי; ההתוויה הורחבה בשנת 1992 לטיפול בחוסר תאבון המלווה בירידה במשקל בחולי עם איידס.

מדגם המחקר כלל חולים מבוגרים עם ממאירויות מתקדמות בכל אתר, למעט המוח. החולים חולקו באקראי לטיפול ב-THC במינון 2.5 מ”ג או פלסבו, למשך 18 ימים. החולים השלימו שאלונים לאורך המחקר.

ב-64% מהמשתתפים בקבוצת המטופלים ב- Dronabinolחל שיפור בתאבון וב-27% לא חל כל שינוי. בקבוצת הפלסבו, ב-50% חלה ירידה בתאבון וב-20% לא חל כל שינוי.

בקבוצת THC, 73% דיווחו על עליה כוללת בהערכת מזון, בהשוואה ל-30% מהחולים בקבוצת הפלסבו. בחולים בקבוצת THC הסיכוי שהמזון יהיה טעים יותר היה גבוה יותר בהשוואה לאלו בקבוצת הפלסבו (p=0.04).

בנוסף, חולים בקבוצת THC צרכו כמות גדולה יותר של חלבון, למרות שהצריכה הקלורית הכוללת הייתה דומה בשתי הקבוצות. המשתתפים בקבוצת THC דיווחו על שיפור באיכות השינה ורוגע.

על-בסיס ממצאי המחקר החוקרים ממליצים לשקול אפשרות טיפול ב-THC לשיפור התאבון וההנאה ממזון בחולים עם ממאירויות מתקדמות.

Ann Oncol. Published online February 22, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה