Hematology Other

האם טיפול נוגד-טסיות מגן מפני נזק ריאתי חריף? (Chest)

בחולים שאושפזו ליחידת טיפול נמרץ במחוז אחד במינסוטה בשנת 2006, באלו שנטלו טיפול נוגד-טסיות טרם האשפוז הסיכון להתפתחות נזק ריאתי חריף (ALI, או Acute Lung Injury) היה נמוך יותר.

במקרים של נזק ריאתי חריף אין אפשרויות טיפול רבות. שפעול טסיות הינו מרכיב חשוב בהפרעה זו, לכן יש בסיס ביולוגי להשפעה המגנה של נוגדי טסיות.

החוקרים מדגישים כי למרות שייתכן כי נוגדי-טסיות עשויות לשמש כאמצעי יעיל למניעה ו/או טיפול מוקדם בחולים בסיכון לנזק ריאתי חריף בעתיד, הנתונים בשלב זה אינם מספיקים בכדי להביא לשינוי בגישה הקלינית המקובלת.

החוקרים בחנו את הקשר בין טיפול נוגד-טסיות טרם האשפוז לבית חולים ובין התפתחות ALI ו-ARDS (Acute Respiratory Distress Syndrome) ב-14,479 חולים שאושפזו ליחידות טיפול נמרץ במהלך שנת 2006.

בסה”כ, ב-161 חולים זוהה לפחות גורם סיכון מג’ורי אחד ל-ALI בעת האשפוז ביחידת טיפול נמרץ והם נכללו במחקר, כולל 79 חולים (49%) שקיבלו טיפול אחזקה בנוגדי-טסיות.

33 חולים (21%) פיתחו ALI/ARDS. ההיארעות הייתה נמוכה יותר משמעותית באלו שטופלו בנוגדי-טסיות לפני האשפוז (12.7% לעומת 28%, p=0.02).

הקשר היה משמעותי ונותר על כנה לאחר תקנון לגורמים שונים. התועלת של טיפול נוגד-טסיות טרם האשפוז תועדה למרות העובדה שחולים שנטלו תרופות אלו היו מבוגרים יותר וסבלו ממחלה חמורה יותר בעת האשפוז.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא,במטרה להגדיר טוב יותר את החשיבות של נוגדי טסיות במקרים אלו.

Chest. 2011;139:289-295

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה